دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11438

نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان می دهد که به دلیل تفاوتهای آناتومی و متابولیکی که بین زنان و مردان وجود دارد این دو جنس باید از رژیمهای غذایی مختلفی پیروی کنند.

محققان دانشگاه ولز جنوبی نو در سیدنی و دانشگاه مسی در ویلینگتون دریافتند که رژیم غذایی موثر برای مردان نمی تواند همان اثرات را روی زنان بگذارد. بنابراین زنان و مردان باید رژیمهای غذایی مختلفی داشته باشند.

به گفته این محققان، مردان به انرژی بیشتری نسبت به زنان نیاز دارند بنابراین کمیت غذای مردان باید زیاد باشد در حالی که زنان به رژیم غذایی نیاز دارند که کیفیت بالاتری داشته باشد.

براساس گزارش نیوسانتیست، نتایج این تحقیقات که در مجله Current Biology منتشر شده است نشان می دهد که مردان بیش از زنان عمر می کنند و موفقیت بیشتری در تولید مثل دارند بنابراین به رژیم غذایی نیاز دارند که نسبت هیدرات کربن به پروتئین آن 8 به یک باشد درحالی که این نسبت در زنان یک به یک است.

این بدان معنی است که مردان بیش از خوردن گوشت بیشتر به خوردن غلات نیاز دارند درحالی که زنان نسبت به مردان به پروتئین بیشتری نیاز دارند و باید گوشت و لبنیات بیشتری مصرف کنند.

نتایج این تحقیقات می تواند در این خصوص توضیح دهد که چرا وقتی زنان از همان رژیم غذایی مردان استفاده می کنند اضافه وزن دارند و بنابراین بیش از مردان برای کاهش وزن به رژیمهای لاغری سخت متوسل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha