چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 114382

دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: جشن طلاق، ساختن فضای امن و ارضای روحی – روانی زن و مرد است و زوجین به این طریق برای خود فراری رو به جلو ایجاد می کنند.

سلامت نیوز: دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: جشن طلاق، ساختن فضای امن و ارضای روحی – روانی زن و مرد است و زوجین به این طریق برای خود فراری رو به جلو ایجاد می کنند.

توران ولی مراد در گفت و گو با  پانا با اشاره به پدیده جشن طلاق در کشور بیان کرد: در کشور ما ازدواج امری پسندیده است که به دنبال خود شادی داردو طلاق مذموم تلقی می شود که اگر یک قدم به عقب تر برگردیم به این معناست که پیوند ناموفق بوده است.
وی با تأکید بر اینکه افراد در جشن طلاق به دنبال ساختن فضایی امن و فرار رو به جلو هستند، گفت: هدف از ازدواج، پیوند موفق و پشت سر گذاشتن چالش ها و داشتن رابطه ای شاد است و به همین دلیل افراد می خواهند در جشن طلاق از لحاظ روانی خودشان را ارضا کنند و دست پیش بگیرند تا کسی برایشان افسوس نخورد.
ولی مراد ادامه داد: در واقع زن و مرد می خواهند فرار رو به جلو کنند تا از همدردی، دلسوزی و افسوس فاصله بگیرند.
این فعال حوزه زنان تصریح کرد: جشن طلاق از دید برگزارکنندگانش راهی برای دوری از مشکلات روحی و کسب آرامش روانی است؛ آنها طلاق را با زندگی ناآرام قبل مقایسه می کنند و به این نتیجه می رسند که طلاق از زندگی خارج از آرامش و ناخوش قبلی بهتر بوده است.
 
دبیر ائتلاف اسلامی زنان اذعان داشت: من جشن طلاق را تأیید نمی کنم ولی باید در موقعیت فردی که طلاق می گیرد، قرار گرفت تا معایب و محاسن آن را فهمید زیرا این مراسم لباسی است که زن و مرد به خودشان و دیگران بفهمانند به حالشان افسوس نخورند.
معایب و محاسن جشن طلاق باید در کاری تحقیقاتی بررسی شود
ولی مراد بیان کرد: به منظور اینکه متوجه شویم جشن طلاق چه فواید و چه مضراتی در جامعه و بر روی افراد مطلقه دارد، باید کاری تحقیقاتی صورت بگیرد و افراد مطلقه که جشن ازدواج گرفته اند با افراد مطلقه ای که این جشن را نگرفته اند، مقایسه شوند.
وی تأکید کرد: زمانی که برای سلامت خانواده برنامه ریزی نشود، ازدواج کاهش و طلاق افزایش می یابد و افرادی که بدون کارشناسی وارد زندگی می شوند، طلاق در مقابلشان قرار می گیرد و برای ارضای نیاز روحی خود به جشن طلاق روی می آورند.
این فعال حوزه زنان در خصوص زمان ترویج جشن طلاق در کشور گفت: این پدیده و مواردی از این دست از زمانی شروع شد که مسئولین ما به جای برنامه ریزی برای دستیابی به خانواده سالم و شادمان، مردم را به حال خود رها کردند و مقصر اصلی این اتفاق در 35 سال گذشته مسئولین هستند زیرا برنامه ریزی صحیحی نداشتند.
ولی مراد ادامه داد: برنامه ریزی به دو شکل رفع مشکلات موجود و پیشگیری از آسیب ها انجام می شود که مشکل مرتبط با مسائل زنان، دختران و خانواده در کشور ما همین برنامه ریزی بوده و هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha