معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی كشور، با بیان این كه شكایت افراد از نحوه درمان از دو طریق قابل پیگیری و رسیدگی است، گفت: این رسیدگی از طریق مراجعه به دادسراهای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور با 180 شعبه و شعبات خاص دادگستری ویژه رسیدگی به جرایم پزشكی امكان‌پذیر است.

با بیان این كه سازمان نظام پزشكی مطابق قانون وظیفه رسیدگی امور انتظامی پزشكان را برعهده دارد، اظهار كرد: برخورد انتظامی با پزشكان از تذكر شفاهی در حضور هیات مدیره تا محرومیت دائم از حرفه پزشكی در سراسر كشورمتفاوت است.


وی با این توضیح كه فرد شاكی از روند درمان، برای دریافت خسارت مالی می‌بایست شكایت خود را به مراجع قضایی اعلام دارد، افزود: دادستان عمومی تهران دو شعبه از شعبات دادسرای ناحیه 19 واقع در خیابان شهید مطهری را برای این منظور و جهت رسیدگی به جرایم امور پزشكی اختصاص داده است.

دكتر نیك نژاد، با بیان این كه برای جلب رضایت خانواده بیمار در صورت فوت، دیه و در صورت صدمه جسمی ارش مطالبه می‌شود در ادامه جبران نقدی خسارات وارده در جریان درمان را از وظایف دستگاه قضایی در سراسر كشور برشمرد و گفت: دیه مربوطه سالیانه توسط دستگاه قضایی تعیین و برای صدمات وارده به هر یك از اعضا هم میزان ارشی مشخص ‌می‌شود.

به گفته معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی كشور، برخورد انتظامی سازمان نظام پزشكی نیز پس از نظر كارشناسی و تخصصی در رشته‌های مختلف پزشكی توسط هیات‌های انتظامی صادر می‌شود.

وی در پایان یادآورشد: دادگاه و دستگاه قضایی هم مسئول رسیدگی به شكایات از افراد غیرپزشكی است كه به امور درمانی می‌پردازند و پرونده آنان برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha