سخنگوی فراکسیون محیط زیست تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شهرک‌ها و مسکن‌های مهر ساخته شده در دولت سابق بالاخص در شهرک پردیس، فکری برای مسئله فاضلاب آنها نشده است که این موجب نفوذ فاضلاب در لایه‌های زیرزمینی و آلوده شدن آب‌های شرب می‌شود که این یک فاجعه زیست محیطی ملی است.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شهرک‌ها و مسکن‌های مهر ساخته شده در دولت سابق بالاخص در شهرک پردیس، فکری برای مسئله فاضلاب آنها نشده است که این موجب نفوذ فاضلاب در لایه‌های زیرزمینی و آلوده شدن آب‌های شرب می‌شود که این یک فاجعه زیست محیطی ملی است.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص جلسه صبح امروز فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: این جلسه صبح امروز با حضور نمایندگان و مسئولان ذی‌ربط در خصوص بنزین‌های غیراستاندارد و برنج‌های آلوده و همچنین سد فشافویه و هلاک شدن ماهی‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص بررسی بنزین آلود و غیراستاندارد اظهار داشت: براساس گزارشاتی که داده شده، بنزین تولیده شده در پتروشیمی‌ها از حیث آرماتیک بالای 35 درصد و از حیث بنزن بیش از 1 درصد است که این مسئله موجب دامن زدن و افزایش بیمارهای ریوی و قلبی می‌شود که نتیجه اقدامات دولت و پیگیری‌ها نشان می‌دهد افزایش بهبود نسبی هوا به خاطر وارادت بنزین استاندارد و توزیع آن بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بگویم که دیگر بنزین غیراستاندارد و آلوده در کشور نیست و قرار است که بنزین‌ها تولیدی بر اساس استاندارهای جهانی و یورو4 باشد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست در خصوص بررسی برنج‌های آلوده بیان کرد: میزان سرب برنج‌ها مورد بررسی قرار گرفته نشان می‌دهد خوشبختانه برنج‌های داخلی سالم هستند و از 36 نمونه، فقط یک نوع مشکوک به آرسنیک است و در خصوص برنج‌های خارجی قرار شد وزارت بهداشت، کدبندی لازم تهیه شود و نتایج بررسی‌ها به ما اطلاع داده شود.

پیرموذن در برابر مسئله سد فشافویه خاطرنشان کرد: عدم مدیریت و بی‌توجهی مسئول سد و عدم توجه در تخیله فاضلاب و تراکم 8 برابری نگهداری‌ ماهی‌ها موجب ایجاد فاجه فشافویه شد و قرار شد دیگر در این سد، ماهی نگهداری نشود.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه یک فاجعه زیستی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شهرک‌ها و مسکن‌های مهر ساخته شده در دولت سابق بالاخص در شهرک پردیس، فکری برای مسئله فاضلاب آنها نشده است که این موجب نفوذ فاضلاب در لایه‌های زیرزمینی و آلوده شدن آب‌های شرب می‌شود که این یک فاجه زیست محیطی ملی است و قرار شد این مسئله در جلسه آتی فراکسیون محیط زیست مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha