مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در سه روز آینده دراستانهای شمال غرب برخی مناطق دریای خزر وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در سه روز آینده دراستانهای شمال غرب برخی مناطق دریای خزر وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.


احد وظیفه به خبرآنلاین اعلام کرد: پیش بینی می شود که در دامنه های مرکزی البرز وبرخی مناطق سواحل دریای خزر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد وبرق پراکنده وجود داشته باشد.


او گفت : بنابراین روز چهارشنبه استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و در دامنه های البرز مرکزی وزش باد و رگبار و رعد وبرق پیش بینی می شود.


او با بیان اینکه دراین مدت در منطقه زابل در بعضی ساعات باد وگرد و خاك ادامه دارد گفت: این شرایط با شدت کمتری در برخی مناطق شرق ، شمال شرق ونواحی مرکزی کشور هم رخ می دهد.


وظیفه ادامه داد: در سه روز آینده در استان های واقع در جنوب غرب هم وزش باد همراه با گردوخاك پیش بینی می شود.
او گفت: استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان و قم در این مدت با وزش باد شدید (10 تا 20 متر بر ثانیه) همراه هستند. وزش باد در مناطق کویری، جنوب سمنان و شرق قم سبب غبارآلود بودن هوای استان تهران می شود.


او تاکید کرد که درسه روزآینده نواحی مرکزی وشرقی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج باشد.


وظیفه با اشاره به اینکه در فصل گرم بارش ها در بعد از ظهر و شب اغلب رگباری و موقت است گفت: بنابراین انتظار می رود در برخی نقاط به طور موقت، باران سبب طغیان رودخانه های فصلی و آب گرفتگی منازل بویژه در نقاط کوهپایه ای و روستایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha