چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 114418

یک فوق تخصص ناباروری ضمن اشاره به این موضوع که سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع‌ترین اختلالات غدد درون ریز خانم‌هاست افزود: این اختلال با تأثیر بر روی روند تولید مثل، موجب کاهش قدرت باروری و افزایش سقط می‌شود.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص ناباروری ضمن اشاره به این موضوع که سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع‌ترین اختلالات غدد درون ریز خانم‌هاست افزود: این اختلال با تأثیر بر روی روند تولید مثل، موجب کاهش قدرت باروری و افزایش سقط می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، کنفرانس علمی سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) در ناباروری و سقط مکرر را در تاریخ 5 تیرماه سال جاری در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار می‌کند.

این سمینار که با هدف آشنایی بیشتر متخصصین زنان و زایمان، بیولوژی تولیدمثل، جراحی عمومی، بهداشت باروری، بیماری‌های داخلی، ژنتیک، ایمنی‌شناسی، علوم تغذیه، مامایی و دیگر اعضای جامعه پزشکی با PCO در ناباروری و سقط مکرر از جنبه‌های مختلف برگزار می‌گردد، از امتیاز آموزش مداوم جامعۀ پزشکی برخوردار هستند.

سهیلا انصاری‌پور، فوق تخصص ناباروری و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا ضمن اشاره به این موضوع که PCO یکی از شایع‌ترین اختلالات غدد درون ریز خانم‌ها در سنین باروری محسوب می‌شود افزود: این اختلال با تأثیر بر روی روند تولید مثل، موجب کاهش قدرت باروری، افزایش سقط و مشکلات مادر و جنین در دوران بارداری می‌شود.

وی افزود: به علاوه، این بیماران به علت اختلالات هورمونی طولانی مدت و همراه با چاقی در اکثر موارد، با عوارض مهم دیگر چون دیابت و فشارخون در سنین بالاتر نیز مواجه می‌شوند.

این فوق تخصص ناباروری ادامه داد: اگر چه PCO علاج قطعی ندارد اما کاملا درمان پذیر است و با پیشگیری و درمان به موقع این عارضه می‌توان علاوه بر بهبود تولید مثل از عوارض جدی آن که ممکن است در آینده برای بیمار ایجاد گردد، پیشگیری کرد.

عناوین برخی از مباحث این سمینار عبارتند از: پاتوفیزیولوژی ناباروری و سقط مکرر در PCO، ژنتیک و PCO، ایمونولوژی و PCO، رژیم درمانی در PCO، در مان جراحی کاهش وزن در PCO، PCO و ART، لاپاروسکوپی LOD در  PCO و غیره.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha