پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 114429

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید تصدی‌گری دولت در امر بهداشت کاهش پیدا کند، گفت: هیأت امناها مبنای کار خود را خرید خدمت قرار دهند، به طوری که وزارتخانه بعد از گذشت مدتی کوچک شود.

وزارت بهداشت باید کوچک شود

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با بیان اینکه باید تصدی‌گری دولت در امر بهداشت کاهش پیدا کند، گفت: هیأت امناها مبنای کار خود را خرید خدمت قرار دهند، به طوری که وزارتخانه بعد از گذشت مدتی کوچک شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان و مردم از اجرای مرحله اول طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند، گفت: در ابتدای اجرای این طرح هستیم و با اصلاحات، طرح به بلوغ خواهد رسید.

وی ادامه داد: جلسه امروز مربوط است به حوزه پیشگیری و بهداشت که به عقیده بنده مهم‌ترین بخش طرح تحول نظام سلامت به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت همچنین از راه‌اندازی امداد هوایی از ابتدای ماه آینده خبر داد و گفت: بسته مربوط به بیماری‌های صعب‌العلاج به خاطر مشکلات مالی با اندکی تأخیر اجرا می‌شود.

وی در مورد شبکه بهداشت کشور، گفت: شبکه قدیمی بهداشت قابل نقد است، چرا که مربوط به 30 سال پیش و زمانی که جاده‌های کشور وضعیت کنونی را نداشتند، درصد مردم باسواد کم بوده و شبکه ارتباطی‌مان گسترده نبوده است، می‌شود.

هاشمی ضمن تأکید بر این نکته که شبکه بهداشت باید به درون شهرها نیز راه یابد، گفت: به نظر می‌رسد منفعل بودن خارج وزارت بهداشت همیشه وزارتخانه را به بیراهه کشیده، بنابراین آنچه که مشخص بوده، این است که اکنون همه ما برای خدمت آمده‌ایم و می‌دانیم پیشگیری و بهداشت چقدر اهمیت دارد.

به گفته هاشمی تصمیم‌های مربوط به پیشگیری و بهداشت بسیار با اهمیت است و سرنوشت‌سازتر از تصمیمات مربوط به حوزه درمان است چرا که این تصمیمات برای دو دهه یا بیشتر وقت و سرمایه کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: همانگونه که رؤسای بیمارستان‌ها در بسته درمان کار نظارت را انجام می‌دادند، رؤسای شبکه‌های بهداشت نیز باید در بسته پیشگیری و بهداشت این کار را انجام دهند.

وی با انتقاد از تصدی‌گری دولت در امر بهداشت و درمان، گفت: وزارت بهداشت باید کوچک شود و هیأت امناهای موجود مبنای کار خود را خرید خدمت قرار دهند و جوری کار نکنیم که بعد از رفتن ما نیز 200 یا 300 هزار نفر به پرسنل وزارت افزوده شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha