پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 114432

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سالمندان و افراد مستعد بیماری نباید به دیدار حجاج بروند.

سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سالمندان و افراد مستعد بیماری نباید به دیدار حجاج بروند.

جعفر صادق تبریزی در گفت وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: خوشبختانه با پیشگیری‌هایی که انجام گرفته تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در استان آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

وی افزود: مهم ترین نکته در مورد ویروس کرونا این است که از طریق تنفس وارد بدن انسان می‌شود و برای پیشگیری از ورود این ویروس به بدن باید حتما از ماسک استفاده کرد و روزانه چند مرتبه دستانمان را با آب و صابون بشوییم.

وی در رابطه با مسافرانی که از کشورهای عربی به کشور می‌آیند، تاکید کرد: بیشترین مورد ابتلا به این ویروس در کشورهای عربستان، امارات و عمان بوده است و باید در مورد مسافرانی که از این کشورها می‌آیند احتیاط بیشتری صورت گیرد.

تبریزی افزود: برای جلوگیری از ورود این ویروس به استان در فرودگاه و برای حجاج و مسافرین کشورهای عربی آموزش‌های لازم داده شده و بروشورهای آموزشی پخش می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هشدار داد: برای دیدار با حجاج از حج برگشته حتما باید از ماسک استفاده کرد و افراد سالمند و مستعد بیماری نباید با این افراد دیدار کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند: برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دست‌ها را چندین بار طی روز با آب و صابون شست وشو داد و از دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری و از تماس نزدیک با افراد مبتلا پرهیز کرد. در صورت ابتلا نیز بهتر است بیمار در خانه بماند و از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند. هنگام سرفه و عطسه نیز جلوی دهان خود را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha