پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 114434

بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه، مصرف موادغذایی غنی از ویتامین C را توصیه می کنند.

سلامت نیوز: بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه، مصرف موادغذایی غنی از ویتامین C را توصیه می کنند.

به گفته آن ها، این ماده مغذی برای بدن مفید است.

میوه هایی مانند پرتقال و لیموترش، مقدار زیادی ویتامین C دارد که برای سلامت دندان نیز مفید است اما مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی داشته باشد که در این مطلب به نقل از «Readers Digest»، به آن اشاره شده است.

درد در قسمت تحتانی کمر:یکی از عوارض مهم مصرف زیاد این ویتامین، احساس درد خفیف در قسمت تحتانی کمر و پهلوهاست. در مرحله ابتدایی این درد خفیف است اما به مرور زمان تشدید می شود.

وجود خون در ادرار:یکی از بدترین عوارض جانبی، مشاهده خون در ادرار است که می تواند با کمی درد معده همراه باشد. هرچند که در اغلب موارد درد حس نمی شود.

حالت تهوع:آیا اخیرا با احساس خستگی و حالت تهوع از خواب بیدار می شوید؟ آیا هرازگاهی حالت تهوع پیدا می کنید؟ احتمالا دچار عوارض جانبی مصرف ویتامین C شده اید.

سردردهای متداول:خیلی از افراد از سردرد شکایت می کنند. برخی به علت آب و هوا و برخی به علت استرس، دچار سردردهای متداول می شوند. اما آیا می دانید یکی از علت های شایع سردرد، مصرف بیش از حد ویتامین C است؟

احساس سوزش معده یا سردل:در صورت احساس سوزش معده یا سردل که عارضه جانبی عمده مصرف ویتامین C است، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha