نتایج یك بررسی جدید نشان داد: بیمارانی كه پس از حمله قلبی فقط با دارو تحت درمان قرارمی‌گیرند در طول یك سال پس از بستری، بیشتر با خطر مرگ مواجه هستند.

این پژوهش جدید روی بیماران سالمند مبتلا به بیماری عروق كرونری انجام گرفته است.

دكتر ماتیو رو، متخصص قلب دانشگاه دوك و پژوهشگر اصلی این تحقیق می‌گوید: بیمارانی كه فقط با دارو درمان می‌شوند و برای درمان آنها از جراحی‌های بای پس یا روش استنت استفاده نمی‌شود، بیشتر در معرض مرگ و میر هستند.

این تیم تحقیقاتی، روی 8 هزار و225 بیمار مطالعه كردند و دریافته‌اند كه حداقل یك مورد مهم مسدود شدگی در یك رگ كرونری آنها اتفاق افتاده است. همچنین در این پژوهش تاثیرات دو داروی مختلف ضد انعقاد در بیماران قلبی بررسی شد.

حدود 52 درصد بیماران تحت جراحی پیوند استنت كرونری برای باز شدن عروقشان قرار گرفتند. 32 درصد با دارو درمان شدند و 16 درصد نیز تحت جراحی بای پس قرار گرفتند.

پژوهشگران دریافتند: بالاترین خطر مرگ و میر در بین بیمارانی بوده كه با دارو درمان شدند و كمترین نرخ تلفات جانی نیز در بیمارانی بود كه تحت جراحی پیوند استنت قرار گرفتند.

نرخ مرگ و میر در بیمارانی كه فقط دارو مصرف می‌كردند طی سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان به شدت افزایش یافت و البته بیشتر از دو گروه دیگر بود.

با توجه به نتایج این تحقیق متخصصان توصیه می‌كنند: آنچه این مطالعه به ما می گوید این است كه این بیماران كه با دارو درمان می‌شوند باید درعین حال با روش‌های درمانی بهتری نیز تحت معالجه قرار بگیرند تا خطر مرگ در آنها كاهش پیدا كند.

پژوهشگران به دنبال انجام آزمایشات جدیدتر برای كشف راه حل‌های ممكن جهت معالجه این بیماران هستند.

نتایج تحقق اخیر در مجله كالج آمریكایی «كاردیولوژی: میانجی قلبی - عروقی» منتشر شده است.

پژوهشگران درعین حال توصیه می‌كنند كه یكی از راه‌های مناسب برای پیشگیری از بروز بیماریهای قبلی مصرف چای سبز است.

چای سبز به دلیل مزایای بسیار قابل توجهی كه برای سلامت افراد دارد در سطح جهانی بسیار شناخته شده است.

نتایج تحقیقات نشان داده است كه مصرف چای سبز خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را نیز كاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha