مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینكه بدترین مسئله در مدیریت زباله و پسماند موضوع شیرآبه است گفت: خوشبختانه با ایجاد تصفیه خانه شیرآبه توانسته ایم تاكنون حدود 40 متر از طول دریاچه شیرآبه مركز دفن آرادكوه كم كنیم.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینكه بدترین مسئله در مدیریت زباله و پسماند موضوع شیرآبه است گفت: خوشبختانه با ایجاد تصفیه خانه شیرآبه توانسته ایم تاكنون حدود 40 متر از طول دریاچه شیرآبه مركز دفن آرادكوه كم كنیم.

حسن كریمیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: شیرآبه آلایندگی زیادی دارد و اگر بتوانیم زباله را طوری مدیریت کنیم که شیرآبه نداشته باشد و یا کمتر شود دیگر نیازی به تصفیه‌خانه شیرآبه نداریم. ولی به دلیل اینکه در 50 سال گذشته زباله‌ها چه در مبدا و چه در مقصد خوب مدیریت نشده است دریاچه ای از شیرآبه به وجود آمده كه در تلاشیم این دریاچه را خشك كنیم.

وی با اشاره به اینكه میزان (بی او دی) آلودگی شیرآبه 20 هزار برابر فاضلاب شهری است گفت: شیرآبه در سه مرحله تصفیه می‌شود و در نهایت آب تصفیه شده ای به دست می آید كه برای آبیاری فضاهای سبز قابل استفاده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح كرد: اولین كمكی كه شهروندان می توانند در مورد معضل شیرآبه ها انجام دهند رطوبت زدایی زباله هاست كه این كار به راحتی قابل انجام است و چنانچه این مهم به خوبی محقق شود دیگر به تصفیه خانه نیاز نیست.

وی خاطرنشان كرد: روزانه هزار و 460 متر مكعب شیرابه وارد تصفیه خانه مركز آرادكوه می شود و میزان آب تصفیه شده خروجی از این مركز نیز هزار متر مكعب است. همچنین در تلاشیم با اصلاح روش ها در سیستم بازیافت و سایت تخمیری  به نقطه ای برسیم كه دیگر شیرابه ای نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha