معاون سازمان بیمه سلامت ایران به رشد 66 درصدی اعتبارات بیمه روستائیان و برنامه‌ریزی برای ترمیم پزشکان در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: برای پزشکان در مناطق روستایی با احتساب ضرایبی نظیر دهگردشی و پایش نظارت کف حقوق و دستمزد پنج میلیون و 500 هزار تومان و سقف آن حدود یازده میلیون تومان تعیین شده است.

سقف و کف درآمد پزشکان در مناطق روستایی

سلامت نیوز: معاون سازمان بیمه سلامت ایران به رشد 66 درصدی اعتبارات بیمه روستائیان و برنامه‌ریزی برای ترمیم پزشکان در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: برای پزشکان در مناطق روستایی با احتساب ضرایبی نظیر دهگردشی و پایش نظارت کف حقوق و دستمزد پنج میلیون و 500 هزار تومان و سقف آن حدود یازده میلیون تومان تعیین شده است.

دکتر محمدجواد کبیر در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در سال 93 بر اساس مصوبه هیئت وزیران در 16 فروردین ماه امسال و همچنین تکالیف قانونی که در برنامه پنجم توسعه داشتیم با دستور رئیس جمهور ارتقای بسته خدمات پایه سلامت روستائیان را در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار دادیم.

وی ادامه داد: مطابق آسیب‌شناسی هشت سال گذشته در برنامه بیمه روستائیان، متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که در سرانه بیمه روستائیان وجود داشت، رضایتمندی تیم سلامت کم شده بود و پزشک ما در مراکز بهداشت و درمان روستایی انگیزه چندانی برای ادامه خدمت نداشتند.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به نیاز 7600 پزشک در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر گفت: همیشه شبکه بهداشت و درمان روستایی با ظرفیت 4500 تا 5700 پزشک هدایت می‌شد.

کبیر افزود: این مسئله محرومیت 20 تا 45 درصدی مردم را از خدمات به دنبال داشت.

وی در ادامه به رشد 66 درصدی اعتبارات بیمه روستائیان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: بر این اساس توانستیم رقم قابل توجهی را به سطح اول برای تامین نیازهای پزشک و تیم سلامت تخصیص دهیم. از سوی دیگر از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده با هماهنگی وزارت بهداشت و بیمه سلامت اعتباراتی به منظور تقویت بیمه روستائیان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر در نظر گرفته شد.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مجموع این اعتبارات برای سطح اول درمان روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر به حدود 2220 میلیارد تومان رسیده است، گفت: قبلا این اعتبار حدود 420 میلیارد تومان بود.

کبیر ضمن اعلام این خبر که به دنبال افزایش اعتبارات، امسال اقلام دارویی تحت پوشش از 270 به 350 قلم افزایش یافت، گفت: همچنین خدمات آزمایشگاهی متناسب با نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیر ارتقا یافت و در بسته خدمتی پزشک خانواده و تیم سلامت نظام مراقبت فعال بیماری‌های غیرواگیر را در اولویت قرار دادیم، در واقع بسته خدمتی ما بر این اساس اصلاح شد.

وی درباره ترمیم تعداد پزشکان در مناطق روستایی گفت: امیدداریم با توجه به پیش بینی‌های صورت پذیرفته آمار پزشکان را به بالای 7000 نفر رسانده و این آمار را تا پایان خرداد به 7600 نفر ارتقا دهیم.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای پزشکان در مناطق روستایی با احتساب ضرایبی نظیر دهگردشی و پایش نظارت کف حقوق و دستمزد پنج میلیون و 500 هزار تومان و سقف آن حدود یازده میلیون تومان تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha