معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت گفت: عدالت در سلامت از مهمترین برنامه های طرح تحول نظام سلامت است .

8 برنامه پشتیبانی وزارت بهداشت از پزشک خانواده/ تامین 7500 پزشک و ماما

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت گفت: عدالت در سلامت از مهمترین برنامه های طرح تحول نظام سلامت است .

به گزارش سلامت نیوز بهنقل از مهر، دكتر علی اكبر سیاری در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در تهران، اظهارداشت: در طرح تحول نظام سلامت سیستم شبكه بهداشت روستایی و شهری  ارتقاء یافته و با برنامه های جامع تری در كشور اجرا می شود .

وی افزود: برنامه پزشك خانواده نیز باتوجه به تجاربی كه در دو استان فارس و مازندران بدست آورده است پس از اصلاح زیرساختها و آسیب شناسی، در 3 استان سیستان و بلوچستان ، چهار محال و بختیاری و خوزستان به صورت گام به گام با حمایت دولت در كشور اجرا می شود .

سیاری با اشاره به دستاورد های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت گفت : كاهش مرگ نابهنگام مردم ، افزایش امید به زندگی ، كاهش ابتلا به بیماریها ، توانمند سازی مردم ، كنترل عوامل خطر ، كنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ، عدالت در سلامت و حفاظت مالی از برنامه های كوتاه مدت طرح تحول سلامت در كشور است .

معاون وزیر بهداشت، طراحی مدلی جدید برای مراقبت فعال از بیماریهای مزمن برای كنترل عوامل خطر را ضروری دانست و ادامه داد: با توانمند كردن مردم و همكاریهای بین بخشی می توان عوامل خطر مانند ، رژیم غذایی نامطلوب ، فشار خون ، اضافه وزن و چاقی را كاهش داد .

وی افزود: 3 راهبرد كلی برای كنترل عوامل خطر در نظر گرفته ایم  كه اصلاح سیستم ، توانمند ساختن مردم از طریق خود مراقبتی و آموزش اقشار مختلف جامعه و همكاری های بین بخشی از جمله این راهبرد هاست .

معاون وزیر بهداشت، اصلاح مدیریت ، تامین نیروی انسانی ، آموزش ، نظارت و ارائه بسته خدمتی، منابع مالی و استفاده بهینه از منابع مالی را از برنامه های  در دستور كار  وزارت بهداشت  برشمرد و گفت: با تامین منابع مالی می توانیم شاخصها را ارتقاء دهیم .

وی افزود: تامین 7500 پزشك و ماما، تامین دارو تجهیزات پزشكی ، رسیدگی به مشكلات حاشیه كلانشهرها، برنامه استقرار شبكه جامع همگانی با مدیریت شبكه از اقداماتی است كه بزودی در كشور اجرا می شود .

سیاری با تاكید بر اینكه اولویت ما در برنامه پزشك خانواده در دو استان فارس و مازندران است، گفت : با اجرای برنامه پزشك خانواده می توانیم تحول بزرگی را از نظر  مشكل بیكاری در حوزه  بهداشت و درمان حل كنیم و به حمایت همه سازمانها ی مرتبط با این حوزه مانند آموزش و پرورش ، نیروی انتظامی ، استانداران ، فرمانداران  و ائمه جماعات نیاز داریم .

وی با بیان اینكه 8 برنامه پشتیبانی برای اجرای برنامه پزشك خانواده داریم، افزود: مدیریت، آموزش كاركنان، پایش ارزشیابی ، تكمیل و تجهیز شبكه ، تكمیل نظام اطلاعات و ارتباط با مراكز پژوهشی و آموزشی و ارائه بسته خدمتی و نظام پرداخت از مهمترین برنامه های معاونت بهداشت است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha