متخصصان کانادایی در بررسی اخیر خود از قابلیت «رتینوئیک اسید» در درمان دیابت نوع 2 و پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی خبر دادند.

راه‌حل ویتامینی برای درمان دیابت

سلامت نیوز: متخصصان کانادایی در بررسی اخیر خود از قابلیت «رتینوئیک اسید» در درمان دیابت نوع 2 و پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با شیوع فزاینده بیماری‌های دیابت نوع 1 و 2 در سراسر جهان طی دهه گذشته، مسئولان حوزه سلامت نسبت به پیامدهای آن نگران هستند.

در این بررسی متخصصان دانشگاه مونترال و مرکز تحقیقاتی CHUM دریافتند: در موش‌های چاق و مقاوم به انسولین، رتینوئیک اسید که مشتق ویتامین A‌ است خطر خزان‌ یا مرگ برنامه‌ریزی شده یاخته‌ای قلبی را کاهش می‌دهد و از انباشت کلاژن در ماهیچه قلب جلوگیری کرده و بنابراین از بروز فیبروز و مشکلات متعاقب آن پیشگیری می‌کند.

«دانیل کنستانتین مانولسکو»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: طی فرآیند درمان در موش‌های آزمایشگاهی گلوکز خون، مقاومت به انسولین و وزن بدن آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت.

همچنین یکی دیگر از محققان این مطالعه اظهار داشت: تأثیر متابولیکی رتینوئیک اسید در این بررسی شناسایی شد که ممکن است به تولید داروهای ضدچاقی و ضددیابت کمک کند.

به گزارش خبرگزاری یونایدپرس، در مبتلایان به دیابت نوع 2 بدن، انسولین مورد نیاز خود را ترشح می‌کند اما قادر نیست آن را به درستی استفاده کند و شایع‌ترین نوع دیابت محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طاها ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام.گفته نشده این ماده درچه موادی وجود دارد.وبا مصرف ویتامین Aتامین میشود.