رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس قانون بهزیستی وظیفه ای برای نگهداری معتادان بی خانمان و بدون سرپناه ندارد و یابد این افراد پس از جمع آوری به کمپهای ترک اعتباد برده شوند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس قانون بهزیستی وظیفه ای برای نگهداری معتادان بی خانمان و بدون سرپناه ندارد و یابد این افراد پس از جمع آوری به کمپهای ترک اعتباد برده شوند.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مراکز زیادی در تهران و همچنین استانهای دیگر کشور برای نگهداری و ساماندهی معتادانی که توسط نیروی انتظامی جمع آوری و به بهزیستی فرستاده می شوند، در نظر گرفته شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد ظرفیت نگهداری و ارائه خدمات به تمامی افراد معتاد را دارد گفت: اینکه گفته می شود بهزیستی برای نگهداری معتادان جا ندارد درست نیست.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس مفاد 15 و 16 قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بهزیستی وظیفه ای در قبال نگهداری معتادان بی خانمان و بی سرپناه  ندارد و مراکز ما جای نگهداری این افراد نیست و باید به کمپهای ترک اعتیاد فرستاده شوند.

به گفته وی، برهمین اساس اگر زنان معتاد بدون خانواده باشند بهزیستی نمی تواند آنها را نگهداری کند نه اینکه ظرفیت نداشته باشد بلکه تکلیف ما نیست.

هاشمی گفت: به ستادهای پذیرش معتادان در استانهای مختلف اعلام کرده ایم که ظرفیت های خالی خود را اعلام کنند و ما براساس ظرفیتهای موجود نسبت به پذیرش و نگهداری معتادن جمع آوری شده اقدام خواهیم کرد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha