معاون سازمان نظام پرستاری گفت: طرح تحول سلامت بدون در نظر گرفتن و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عادلانه نیست.

سلامت نیوز: معاون سازمان نظام پرستاری گفت: طرح تحول سلامت بدون در نظر گرفتن و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عادلانه نیست.

 یعقوب قدسیان در گفت و گو با پانا با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت تنها گروه پزشکی بهره مند شدند، اظهارداشت: سایر گروه ها از اجرای آن بهره ای نبرده اند، در واقع جامعه پرستاران در این طرح دیده نشده اند.

معاون سازمان نظام پرستاری با تأکید بر اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت به نفع مردم است، افزود: اما بدون اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عادلانه نیست و در واقع دستورالعمل های مالی آن به منافع یک گروه خاص معطوف می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در طول این 7 سال خاک خورده و عملیاتی نشده است، تصریح کرد: در نتیجه نظام سلامت بویژه پرستاران به طرح های اجرایی وزارت بهداشت از جمله طرح تحول نظام سلامت خوشبین نیستند.

قدسیان خاطرنشان کرد:باید پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، ابتدا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرایی می کردند تا پرستاران نیز با انگیزه مضاعفی دنبال طرح های وزارت بهداشت از جمله طرح تحول نظام سلامت می بودند.

وی با اشاره به کمبود پرستار در کشور افزود: باید کمبود پرستار در کشور را جبران و به حداقل برسانیم که این مهم از طریق راهکارهای بلندمدت و کوتاه‌مدت پیگیری می شود.

قدسیان در پایان تصریح کرد:آنچه که از مسئولان دولت انتظار داریم این است که برای سال 94 اجرایی شدن این دو قانون را در بودجه ببینند چرا که تا بودجه تامین نشود، چالش ها برطرف نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha