وزیر بهداشت وهیئت همراه در سفر به چهارمحال و بختیاری از نزدیک در جریان روند طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم این استان قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام

سلامت نیوز: وزیر بهداشت وهیئت همراه در سفر به چهارمحال و بختیاری از نزدیک در جریان روند طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم این استان قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت و هیات همراه وی در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار و مسئولان شهرستان لردگان به بررسی مشکلات و مسائل بهداشتی و درمانی این منطقه پرداختند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست، دغدغه اصلی دولت را تامین آرامش مردم در معیشت عنوان کرد.

دکتر هاشمی، با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت به خوبی در حال اجرا است، از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی کشور ابراز رضایت کرد.

وی همچنین از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در شهرستان لردگان اظهار رضایتمندی کرد و افزود: روحیه مدیران حوزه سلامت استان چهارمحال و بختیاری قابل ستایش است.

وی با اشاره به برخی مشکلات بیمارستان‌ها افزود: کمبود تخت و فضای فیزیکی از جمله این مشکلات است که با تصمیمات اتخاذ شده تا پایان سال ۹۳ برطرف خواهد شد.

به گفته وی، همچنین مشکل کمبود پزشک، پرستار، منابع مالی و تجهیزات پزشکی به تدریج حل میشود.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تکریم مردم و بیماران تصریح کرد: مردم از وزارت بهداشت انتظار دریافت خدمات سلامت را دارند و وظیفه ما ارائه خدماتی در شان این عزیزان است.

دکتر هاشمی پس از بازدید از بیمارستان شهداء لردگان و حضور در نشست مشترک با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاون سیاسی، امنیتی استاندار، فرماندار ومسولان شهرستان، روسا و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان و بررسی روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم از برخی از بخش های بیمارستان ولی عصر (عج) بروجن بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از بخش اورژانس و اطفال و عیادت از برخی بیماران و گفتوگو با پزشکان، پرستاران و پرسنل این بیمارستان، با توجه به محدودیت‌های موجود در این مرکز، تلاش این مجموعه برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات را قابل تقدیر دانست.

دکتر هاشمی، رضایتمندی 100 درصدی مراجعین بخش اطفال و تلاش برای ایجاد فضایی جذاب و رابطه‌ای صمیمی بین کادر درمانی و کودکانی که در رنج بیماری به سر میبرند را از ویژگی‌های برجسته این بخش عنوان کرد و افزود: این بخش قابلیت‌های معرفی شدن به عنوان الگو به سایر بیمارستان‌های سطح کشور را داراست.

به گفته وی، به زودی مستندات ارائه خدمات در بخش اطفال بیمارستان ولی عصر(عج) بروجن توسط گروه فنی برای ارائه به سایر بیمارستان‌ها تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت به خوبی در مراکز مورد بازدید در حال اجرا است، از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های مذکور ابراز رضایت کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام استان همزمان با حضور وزیر بهداشت به استان خبر داد و گفت: با قول مساعد وزیر بهداشت مقرر شد که نیمی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستانهای نیمه تمام از طریق این وزارتخانه تامین و برای تسریع در اتمام پروژها تخصیص داده شود.

قاسم سلیمانی با اشاره به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر از روند اجرای طرح تحول سلامت و شهرستان بروجن و لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

وی همچنین از صدور مجوز جدید دانشکده دانپزشکی در استان خبر داد و گفت: مراحل صدور مجوز جدید برای راه اندازی دانشکده داندانپزشکی با حضور وزیر بهداشت تسریع شد به طوری که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی دانشکده دندانپزشکی در تمامی نقاط استان خواهیم بود.

سلیمانی با اشاره به کسری بودجه دانشگاههای علوم پزشکی استان، از قول مساعد وزیر برای حل این مشکل خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهداء لردگان و مراکز بهداشتی درمانی تابعه این شهرستانها از جمله برنامههای حضور وزیر بهداشت در استان بود.

به گفته وی، اعضای هیأت دولت و وزرا در روزهای آتی برای بررسی نیازها و مشکلات استان به شهرکرد سفر می‌کنند که در همین راستا هفته آینده نیز وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha