به گفته رییس انجمن داروسازان تبریز، وزارت بهداشت به داروساز فقط مجوز تاسیس یک داروخانه را می دهد ولی در خفا خیلی از داروخانه ها توسط برخی شرکت ها خریداری شده و ظاهرا دارای دکتر داروساز و مسئول فنی هستند ولی در واقع به صورت غیر رسمی در حال فعالیت اند.

فروش مخفیانه مجوز داروخانه ها

سلامت نیوز: به گفته رییس انجمن داروسازان تبریز، وزارت بهداشت به داروساز فقط مجوز تاسیس یک داروخانه را می دهد ولی در خفا خیلی از داروخانه ها توسط برخی شرکت ها خریداری شده و ظاهرا دارای دکتر داروساز و مسئول فنی هستند ولی در واقع به صورت غیر رسمی در حال فعالیت اند.

دکتر حجت الله یزدان شناس در گفتگو با سلامانه، با اشاره به این که این وضعیت اصلا استاندارد نیست، تصریح کرد: این شرکت ها به مراکز پرت و دور نمی روند برای این که نمی خواهند با مشکلات پخش در این مناطق مواجه شوند و به دلیل کمبود امنیت و فاصله شهرستان ها حاضر به تقبل هزینه در این مراکز نیستند.

وی ادامه داد: در حالی که معمولا این شرکت ها باید در ده استان شعبه داشته باشند تا بتوانند مجوز رسمی بگیرند. البته انتخاب این استان ها زیر نظر وزارت بهداشت نیست و فقط مناطق پر فروش توسط خود شرکت ها انتخاب می شود. در حالی که شرط مجوز داروخانه برای موسسین این است که به مناطق دورافتاده شهر بروند و اقدام به تاسیس داروخانه کنند.

دکتر یزدان شناس گفت: ولی برای شرکت های پخش دارو چنین محدودیتی وجود ندارد. در واقع یک تجارت غیراقتصادی در میان این شرکت ها شکل گرفته است و برخی از آنها هم اقدام به ایجاد داروخانه های چند زنجیره ای کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به داروساز فقط مجوز تاسیس یک داروخانه را می دهد ولی در خفا خیلی از داروخانه ها توسط برخی شرکت ها خریداری شده و ظاهرا دارای دکتر داروساز و مسئول فنی هستند ولی در واقع به صورت غیر رسمی در حال فعالیت اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha