سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل کمیته مشترک میان وزارت بهداشت و این کمیسیون به منظور بررسی مشکلات فعلی دارویی در کشور خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل کمیته مشترک میان وزارت بهداشت و این کمیسیون به منظور بررسی مشکلات فعلی دارویی در کشور خبر داد.

حسن تامینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با بیان این خبر اظهار داشت: مافیای دارو و مشکلات این بخش یکی از عمده ترین ضعف های حوزه سلامت است که قرار شد برای تحقیق و بررسی واردات دارو و مشکلات پیرامون آن، کمیته ای مشترک تشکیل شود و نتیجه آن اعلام و پس از آن نیز با عوامل و یا گروه های مربوط برخورد شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: سعی می شود کمتر از یک ماه گزارش های مافیای واردات دارو و مشکلات آن اعلام شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه پایین بودن کیفیت داروهای وارداتی بویژه داروهای چینی به مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش دامن زده است، خاطرنشان کرد: در سال های پیش بیشتر داروهای وارداتی از کشورهای اروپایی و پیشرفته خریداری می ‌شد اما هم اکنون به علت تحریم ‌ها، داروهای مربوطه باید از کشورهای آسیایی وارد شود که این موضوع تبعاتی را برای حوزه سلامت به دنبال داشته است.


وی درباره روند واردات داروهای خارجی به کشور گفت: وزارت بهداشت باید تلاش کند تا داروهایی که ضرورت ندارد و احتیاجی به آن ها نیست وارد کشور نشود.
تامینی ضمن یادآوری اعتبارات 66درصدی حوزه سلامت تصریح کرد: لازم است تا پوشش خوبی در زمینه ارایه خدمات دارویی داشته باشیم تا مشکلات مردم رفع شود البته باید داروهای مشمول بیمه هرچه سریع ‌تر اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha