رئیس فراکسیون احیای دریاچه هامون، با بیان اینکه احیای دریاچه هامون نیازمند انجام اقدامات کارشناسی تر از سوی مسئولان به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست است، گفت: تلاش برای احیای این دریاچه نتیجه مثبتی در تقویت توسعه استان خواهد داشت.

سلامت نیوز: رئیس فراکسیون احیای دریاچه هامون، با بیان اینکه احیای دریاچه هامون نیازمند انجام اقدامات کارشناسی تر از سوی مسئولان به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست است، گفت: تلاش برای احیای این دریاچه نتیجه مثبتی در تقویت توسعه استان خواهد داشت.


سید باقر حسینی در گفت وگو با خانه ملت، با نامناسب خواندن شرایط دریاچه هامون در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با وجود اینکه سطح این دریاچه با آب‌ باران و سرازیر شدن آب‌های جاری تا حدودی پر شده است اما در صورتی که غفلت مسئولان در خصوص این دریاچه ادامه داشته باشد شاهد تبخیر موجودی و مرگ تدریجی آن خواهیم بود.

نماینده مردم زابل، زهک،‌ هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احیای دریاچه هامون نیازمند انجام اقدامات کارآمدی از سوی مسئولان به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست است، افزود: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان تبخیر آب به علت گرمای بیش از حد هوا بالاست باید آبگیری دریاچه هامون با جدیت و با اصول کارشناسی صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید آبگیری دریاچه هامون با رعایت عمق مناسب انجام شود، تصریح کرد: زمانی که عمق دریاچه هامون افزایش یابد بی‌شک از تبخیر زیاد آب جلوگیری شده و به این ترتیب خشکی آن رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه نجات دریاچه هامون از جهات مختلف دارای اهمیت است،‌گفت: تلاش برای احیای این دریاچه نتیجه مثبتی در تقویت توسعه استان خواهد داشت.

حسینی با یادآوری تلاش مجلس به ویژه فراکسیون احیای دریاچه هامون برای نجات این دریاچه از خشکی، گفت: این فراکسیون تا کنون بارها جلساتی با مسئولان از جمله رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست داشته اما با این حال خروجی در خور توجهی عاید این دریاچه نشده است.

رئیس فراکسیون نجات دریاچه هامون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از این پس فصل بارش در استان سیستان و بلوچستان به پایان می‌رسد، افزود: در راستای نجات این دریاچه باید مسئولان دست از اقدامات مقطعی برداشته و تلاش جدی برای رفع مرگ تدریجی این دریاچه داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ دریاچه هامون سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریای خزر و دریاچه ارومیه است. این دریاچه از 3 دریاچه کوچک تشکیل شده‌ که در زمان وفور آب به هم متصل می‌شوند. هامون به رودخانه هیرمند وابسته است که این وابستگی باعث شده تا هرگونه نوسانات در میزان آب آن، مشکلاتی را برای کل سیستم به وجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha