وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ارائه خدمت برای هشت و نیم میلیون حاشیه نشین شهرها در قالب اجرای شبکه جامع همگانی سلامت پیش‌بینی شده است گفت: برخی تصور می‌کنند بودجه‌ای در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و قرار است توزیع شود اما این پول مال مردم است و جز برای سلامت مردم در هیچ جای دیگری هزینه نمی‌شود.

وزیر بهداشت: پول سلامت مردم جای دیگر هزینه نمی‌شود

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ارائه خدمت برای هشت و نیم میلیون حاشیه نشین شهرها در قالب اجرای شبکه جامع همگانی سلامت پیش‌بینی شده است گفت: برخی تصور می‌کنند بودجه‌ای در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و قرار است توزیع شود اما این پول مال مردم است و جز برای سلامت مردم در هیچ جای دیگری هزینه نمی‌شود.


هاشمی افزود: اگر هم بخشی از این پول به محل حقوق و دستمزد بازگردد تنها برای جذب نیروی انسانی با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم است.
وی گفت: برخی نهادها و دستگاه‌ها که اتفاقاً درآمدهای خوبی هم دارند به ارقامی که به وزارت بهداشت پرداخت شده، چشم دوخته و علاقه‌مند شده‌اند.
  برخورداری مناطق محروم از مزایای طرح سلامت
همزمان با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در شهرها اوایل خردادماه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش دیگری از بسته‌های خدماتی تدوین شده در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مناطق محروم کشور از طرح تحول سلامت برخوردار می‌شوند. وی تأمین پزشک عمومی و متخصص برای انجام خدمات پزشکی و درمانی در مناطق محروم و شهرهای زیر 20 هزار خانوار را از مهمترین رویکردها و جهت‌گیری‌های طرح تحول نظام سلامت دانست.
در همین خصوص سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز به موازات توزیع دفترچه بیمه‌های سلامت برای افرادی که تاکنون بیمه نبودند با وزارت بهداشت، تفاهمنامه‌ای را به امضا می‌رساند که براساس آن میزان دریافتی پزشکان برای ماندگاری در مناطق محروم کشور افزایش خواهد یافت.


 افزایش دریافتی پزشکان مناطق محروم
دکتر محمدجواد کبیر معاون سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با ایران گفت: دریافتی پزشکان در مناطق محروم روستایی تا سقف 11 میلیون تومان افزایش یافته است به طوری که پزشکانی که در این مناطق به خدمت و فعالیت می‌پردازند با احتساب پایش و نظارت و هزینه‌های اسکان و اقامت ماهانه بین 5 میلیون و 500 هزار تومان تا 11 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. وی شمار پزشکانی را که هم اکنون در روستاها و مناطق عشایری فعالیت می‌کنند 4 هزار و 800 تا 5 هزار و 200 پزشک عنوان می‌کند و می‌افزاید: «با سیاست‌های تشویقی که دولت در سال 93 برای جذب پزشکان در نظر گرفته است، این تعداد باید به 7 هزار و 600 پزشک برسد.»


وی با بیان این که سرانه درمان روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر در سال 93 به 96 هزار و 500 تومان رسیده است، افزود: «با افزایش 5 برابری سرانه درمان در این مناطق علاوه بر این که بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف می‌شود، نظام سلامت نیز ارتقا خواهد یافت.» همچنین ارتقای نظام مراقبت بیماری‌های غیر واگیر و افزایش اقلام دارویی به 150 قلم از برنامه‌هایی می‌باشد که قرار است بر اساس تفاهمنامه در روستاهای کشور اجرایی شود.
وی ارائه خدمات مناسب در حوزه سلامت دهان و دندان و تأمین داروهای مکمل برای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله مادران باردار و نوزادان را ضروری دانست و گفت: «این تفاهمنامه دولت را موظف کرده است از محل یک درصد مالیات ارزش افزوده برای خرید این داروها از جمله قرص و قطره مولتی ویتامین و آهن اقدام کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha