شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 114513

نوشیدنی‌های سالم در رساندن ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های لازم به بدن سهم اساسی دارند. این نوشیدنی‌ها اگر از نوع طبیعی و سالم باشند، برای تقویت سیستم ایمنی، پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها و همچنین حفظ تعادل بازی-اسیدی بدن فوق‌العاده‌اند.

10 نوشیدنی پُر ویتامین و سالم

سلامت نیوز: نوشیدنی‌های سالم در رساندن ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های لازم به بدن سهم اساسی دارند. این نوشیدنی‌ها اگر از نوع طبیعی و سالم باشند، برای تقویت سیستم ایمنی، پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها و همچنین حفظ تعادل بازی-اسیدی بدن فوق‌العاده‌اند.

در این مطلب 10 نمونه از مفیدترین نوشیدنی‌ها برای بدن را معرفی می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آب چغندر قبل از ورزش
نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که ورزشکاران قبل از مسابقات ورزشی آب چغندر می نوشند. در واقع نیترات موجود در این ماده‌ی غذایی قدرت و کارایی بدنی ورزشکاران را بالا می‌برد. این ترکیب در بدن به نیتریت و سپس به مونواکسید ازت تبدیل می‌شود و همین مسئله هم به گردش خون و انقباض عضلانی کمک زیادی می‌کند. برخی از متخصصان معتقدند که این نوشیدنی با مصرف روزانه 500 میلی‌لیتر به مدت 6 روز تأثیر شگفت‌انگیز خود را نشان می‌دهد و برخی دیگر بر این باور هستند که با یک بار امتحان کردن آن هم به میزان 140 میلی‌لیتر نیز تأثیر خود را می‌گذارد. اگر مزه‌ی چغندر را دوست ندارید و با خودتان می‌گویید ما که ورزشکار نیستیم تا خودمان را به آب چغندر ببندیم بهتر است به فکر سلامتی بیشترتان باشید. اگر طعم آن را دوست ندارید می‌توانید آن را با آب میوه‌های دیگر ترکیب کنید. در این صورت هم یک نوشیدنی طبیعی و خوشمزه خورده‌اید و هم اینکه کلی آنتی‌اکسیدان مفید زده‌اید.
 
نوشیدنی زنجبیلی
زنجبیل طعم تند و مطبوعی به نوشیدنی‌های تازه می‌دهد. باید بدانید که زنجبیل باعث بهبود گردش خون و گوارش می‌شود. متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که این گیاه مفید در کاهش حالت تهوع، از بین بردن نفخ، بهبود سرماخوردگی و گلو درد و همچنین رفع التهاب‌های بدن نقش موثری دارد. می‌توانید به شیر یا آب مرکبات مورد علاقه‌تان کمی ریشه‌ی زنجبیل اضافه کرده و از خواص آن برخوردار شوید.

آب آناناس برای اینکه تکانی به مغزتان بدهید
آب آناناس و زنجبیل به همراه کمی نعنای تازه یک معجون اساسی برای کنکوری‌ها و افرادی که زیاد کار می‌کنند محسوب می‌شود. در واقع آنزیم‌های موجود در آناناس به داشتن تمرکز و هوشیاری بیشتر کمک می‌کنند. فرانسوی‌ها به این میوه «میوه‌ی پادشاهان» می‌گویند که منبع ویتامین C بوده و انرژی زیادی به بدن می‌رساند. فراموش نکنید که آناناس و زنجبیل ضدالتهاب‌های طبیعی و مفید هستند.
 
یک دوره‌ی پاک‌سازی بدن با توت‌فرنگی
توت‌فرنگی گنجینه‌ی ویتامین C می‌باشد که برای پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها بسیار مفید است. توت‌فرنگی به دفع توکسین‌های بدن مانند اوره و اسیداوریک کمک زیادی می‌کند. متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که ترکیب توت‌فرنگی و نعناع بسیار مفید است. در واقع شما می‌توانید با توت‌فرنگی، آب لیموترش، آب نارنج و نعنای تازه یک آب میوه‌ی خوشمزه و سرشار از ویتامین‌های گروه B و بتاکاروتن داشته باشید.


یک نوشیدنی ترکیبی برای داشتن قدرت شیر
اگر می‌خواهید یک روز پرنشاط آغاز کنید و تمام روز را مانند یک شیر ژیان به کارهایتان برسید دست به کار شوید و این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید. برای این کار به دو عدد پرتقال، 1 عدد موز، 1 تا 4 قاشق چای‌خوری کنجد، 3 تا 4 قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید.
 
خیار؛ تامین کننده‌ی آب بدن
اگر پیش خودتان می‌گویید مگر «آب خیار» هم جزو نوشیدنی‌هاست باید بگوییم که بله. بستگی به عادت‌های شما دارد. کافی است یک بار امتحان کنید. میزان بالای آب و مواد مغذی از این میوه یک دیورتیک (ادرارآور) طبیعی و مفید می‌سازد. می‌توانید چند عدد میوه‌ی دلخواه دیگر را به همراه چند عدد خیار در مخلوط کن ریخته و یک آب میوه‌ی غلیظ تازه و مفید داشته باشید.
 
کوکتل ویتامین C
احتمالاً شما هم یک لیوان آب پرتقال سر صبحانه را دوست دارید و میل می‌کنید. آب پرتقال طبیعی و خانگی سرشار از ویتامین C و فیبر پکتین است که برای کاهش میزان کلسترول خون مفید می‌باشد. این ویتامین همچنین می‌تواند مدت زمان و شدت دوره‌ی سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. اگر سیگاری هستید بدانید که نیازتان به ویتامین C بیشتر از بقیه است. البته حواستان باشد که پرتقال تنها منبع ویتامین C نیست و میوه و سبزیجات دیگری هم حاوی این ویتامین هستند مانند فلفل دلمه‌ای قرمز، توت‌فرنگی، بروکلی، گریپ‌فروت صورتی، طالبی یا گوجه‌فرنگی.
 
نوشیدنی سبز برای داشتن پوستی شفاف
بروکلی، انگور، نعناع. ترکیب این سه، آب میوه‌ی تازه و مفیدی می‌سازد که یک نویسنده‌ی فرانسوی به آن «آقای سبز» می‌گوید. به نظرتان ترکیب عجیب و ناهماهنگی است؟ شاید حق با شما باشد اما به امتحانش می‌ارزد به خاطر اینکه شادابی خاصی به پوست می‌دهد. باید بدانید که ویتامین C موجود در بروکلی از پرتقال هم بیشتر است و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی آن به تمیزی بدن کمک می‌کند. توجه داشته باشید که این سبزی فوق‌العاده خواص ضدسرطانی فوق‌العاده‌ای دارد.

انبه، نرم و لذیذ
انبه خوشمزه و لذیذ است. گرفتن آب آن یک ترکیب کرم دار و غلیظ می‌دهد که طعم مطبوعی دارد و یکی از آن آب میوه‌های انرژی‌زا و تقویت‌کننده محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم با دو عدد انبه، 4 عدد نارنگی، آب پرتقال و نصف قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل یک نوشیدنی انرژی‌زا برای خودتان تهیه کنید. می‌توانید از انبه‌ی خالص و آب پرتقال و وانیل نیز (بدون نارنگی) برای تهیه‌ی این نوشیدنی استفاده کنید. اسیدفولیک، بتاکاروتن، ویتامین C و E، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و گوگرد فهرستی از مواد مغذی موجود در این نوشیدنی هستند.
 
کرفس ورای یک نوشیدنی ساده
کرفس ضداسترس، تمیزکننده‌ی بدن و دیورتیک است که با مشکلات مربوط به ورم مفاصل نیز مقابله می‌کند. خواص دیورتیک آن باعث سم‌زدایی از بدن و دفع اسیداوریک می‌شود. برای بهره‌مندی کامل از خواص آن، انواع سبز و تا حد امکان ارگانیک را تهیه کنید. برای تهیه‌ی نوشیدنی آن به دو ساقه کرفس و یک عدد خیار نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha