معاون سازمان محیط زیست با اشاره به آغاز فصل تابستان و احتمال افزایش میزان ذرات معلق در هوا از تشکیل گروه واکنش سریع برای مقابله با اثرات گرد و غبار خبر داد.

سلامت نیوز: معاون سازمان محیط زیست با اشاره به آغاز فصل تابستان و احتمال افزایش میزان ذرات معلق در هوا از تشکیل گروه واکنش سریع برای مقابله با اثرات گرد و غبار خبر داد.
دکتر سعید متصدی در گفتگو با مهر افزود: یکی از معضلات محیط زیست در فصل تابستان بحث گرد و غبار است که سازمان محیط زیست در سال جاری این موضوع را به عنوان یک چالش در نظر گرفته است.

به گفته وی، در همین رابطه گروهی را تحت عنوان گروه واکنش سریع و هماهنگی برای مقابله با اثرات گرد و غبار در سازمان محیط زیست تشکیل داده ایم.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: پدیده گرد و غبار یک پدیده طبیعی است و در بسیاری از موارد نه تنها از کانونهای بحرانی داخل کشور بلکه از کشورهای همسایه وارد می شود به همین دلیل این گروه تشکیل شده است.

متصدی اظهار داشت: وظیفه گروه واکنش سریع مقابله با گرد و غبار هماهنگی ارگانها و سازمانها برای مقابله سریع با اثرات آلودگی است.

وی افزود: به عنوان مثال با وزارت بهداشت برای آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی جهت کمک به مردم برای اینکه اثر کمتری از گرد و غبار ببینند، هماهنگی های لازم انجام شده است.

معاون انسانی سازمان محیط زیست یادآور شد: همچنین با دیگر ارگانها همچون وزارت کشور، هلال احمر و ستاد بحران برای رساندن کمک به مردم در این مواقع هماهنگی های لازم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha