شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 114518

رئیس شورای عالی نظام پرستاری از ارسال نامه ای به رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و کمیسیون اصل 90 مجلس برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خبر داد.

نامه شورای پرستاری به رئیس جمهور

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری از ارسال نامه ای به رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و کمیسیون اصل 90 مجلس برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یعقوب جعفری در جلسه شورای عالی نظام پرستاری گزارش کاملی از اقدامات این سازمان طی سه ماه گذشته ارائه کرد و گفت: طی سه ماه گذشته اقدامات موثری برای جامعه پرستاری انجام شده است که مهمترین آنها عبارتند از اقدام برای رفع موقت کمبود نیروی پرستاری که از سه طریق شامل جایگزینی فوری نیروهایی که به مرخصی زایمان رفته اند، ابلاغ بکارگیری دانشجویان ترم 6 به بالای پرستاری در بالین و ابلاغ جذب نیروهای قراردادی در بخش های بیمارستانی دانشگاههای علوم پزشکی انجام شده است.

وی ادامه داد: دومین اقدام انجام شده طی ماههای گذشته پرداخت اکثر مطالبات پرستاران تا پایان سال گذشته و تلاش برای به روز شدن پرداخت مطالبات پرستاران در آینده نزدیک است.

جعفری گفت: ابلاغ جایگاه مدیریت پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور نیز اقدام دیگری است که طی ماههای گذشته به ثمر نشست  و بر اساس آن در دانشگاههای علوم پزشکی تیپ  یک، مدیریت پرستاری زیر نظر رئیس دانشگاه و در دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو و سه اداره پرستاری زیر نظر رئیس دانشگاه تصویب و تثبیت شد.

رئیس  شورای عالی نظام پرستاری گفت: اقدام بعدی نیز ابلاغ تشکیل شورای هماهنگی پرستاری استانها با حضور نماینده دانشکده های پرستاری، دفاتر پرستاری دانشگاهها و هیئت مدیره های نظام پرستاری است که برای هماهنگی بیشتر در تصمیم گیری ها از این پس تشکیل می شود.

جعفری در ادامه درباره اقدامات در حال پیگیری سازمان نظام پرستاری نیز گفت: یکی از اقدامات در حال پیگیری زمینه سازی برای شروع تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که علی رغم انجام همه زمینه های لازم از جمله اصلاح شرح وظایف پرستاران، تدوین استانداردهای خدمات پرستاری، تعیین k خدمات پرستاری و... پس از 7 سال در  شورای عالی بیمه سلامت معطل مانده است.

وی اعلام کرد: برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری نامه ای از سوی اعضای شورای عالی نظام پرستاری خطاب به رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال شده که با پیگیری این نامه امیدواریم در آینده  نزدیک شاهد اجرایی شدن این قوانین در کشور باشیم.

جعفری گفت: همه این اقدامات طی سه ماه گذشته با هماهنگی وزارت بهداشت، معاونت پرستاری این وزارتخانه و سازمان نظام پرستاری به نتیجه رسیده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha