شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 114525

نتایج آزمایش‌های جدید روی یک مرد مبتلا به نوع وخیم بیماری آلوپسی یا «طاسی منطقه‌ای» نشان داد که با مصرف داروی آرتروز تارهای مو در ناحیه سر این بیمار رشد کرده است.

سلامت نیوز: نتایج آزمایش‌های جدید روی یک مرد مبتلا به نوع وخیم بیماری آلوپسی یا «طاسی منطقه‌ای» نشان داد که با مصرف داروی آرتروز تارهای مو در ناحیه سر این بیمار رشد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این بیمار 25 ساله پس از آنکه با داروی «توفاسیتینیب سیترات» تحت درمان قرار گرفت تارهای مو در ناحیه سر، پلک‌ها و ابروهایش رشد کرد. این بیمار به نوع وخیم عارضه «طاسی منطقه‌ای» (Alopecia areata) موسوم به «Alopecia universalis» مبتلا بوده است. در نوع وخیم این بیماری حتی ریزش سریع موهای ابرو و مژه‌ها نیز به سرعت اتفاق می‌افتد.

به گفته پزشکان، استفاده از داروی آرتروز در واقع اولین شیوه درمانی موفقیت‌آمیز برای کنتل این عارضه است که در حال حاضر یک بیماری لاعلاج است و تاکنون درمان طولانی‌مدتی برای آن وجود نداشته است.

دکتر «برت کینگ» از دانشگاه پزشکی دانشگاه ییل و محقق ارشد این مطالعه گفت: نتایج به دست آمده دقیقا آنچه بود که از آن انتظار داشتیم و گام بزرگی در درمان مبتلایان به این عارضه محسوب می‌شود.

به گفته دکتر کینگ در حالی‌ که این آزمایش، اولین مورد موفقیت‌آمیز بوده اما انتظار داریم شیوه موفقیت‌آمیز درمان این مرد که براساس درک صحیح از بیماری و دارو بوده در بیماران دیگر نیز مفید باشد و به همین دلیل قصد داریم آن را در بیماران دیگر امتحان کنیم.

در این مطالعه از بیمار درخواست شد روزانه میزان 10 میلی‌گرم از داروی آتروز مصرف کند. پس از گذشت دو ماه تارهای مو در ناحیه کف سر و صورت شروع به رشد کردند که پس از سه ماه و رساندن میزان آن به 15 میلی‌گرم در روز، رشد موها بیشتر شد.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، دکتر کینگ معتقد است که احتمالا داروی آرتروز با خنثی کردن حمله سیستم ایمنی به فولیکول‌های (پیاز) مو در مبتلایان به «Alopecia universalis» رشد مجدد موها را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha