رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: یکی از مهمترین شکایتهای مردم در محاکم قضایی و نظام پزشکی، مربوط به عوارض مصرف داروهای تقلبی، ماهواره ای و اینترنتی است که متاسفانه دست شاکی در این موارد به هیچ جا نمی رسد.

سلامت نیوز: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: یکی از مهمترین شکایتهای مردم در محاکم قضایی و نظام پزشکی، مربوط به عوارض مصرف داروهای تقلبی، ماهواره ای و اینترنتی است که متاسفانه دست شاکی در این موارد به هیچ جا نمی رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج خسرنیا در آستانه برپایی همایش روز مبارزه با داروهای تقلبی، با هشدار جدی درباره عوارض مصرف داروهای تقلبی در ایران، خواستار توجه مردم به این موضوع و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند رسانه ها در این باره شد.

معاون نظام پزشکی تهران افزود: یکی از دلایل شیوع توزیع و مصرف این نوع داروهای خطرناک، تبلیغات گسترده ماهواره ای و اینترنتی است. به همین خاطر به مردم توصیه می شود بهترین محل برای خرید دارو فقط داروخانه ها هستند. چرا که در صورت بروز هر نوع مشکل نیز موضوع به طور قانونی قابل رسیدگی است.

وی تصریح کرد: اما از آنجاکه داروهای تقلبی و ماهواره ای هیچ نام و نشانی از محل تولید و کشور تولید کننده ندارند از این رو مردم و مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی توانند به هیچ شکل ممکن شکایت شان را پیگیری کنند و به عبارتی دست شان به هیچ جا نمی رسد.

رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی تهران در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین داروهای تقلبی مربوط به داروهای پوستی و چاقی و لاغری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده های متعددی در باره عوارض هولناک و حتی مرگبار استفاده از داروهای تقلبی و قاچاق وجود دارداما متاسفانه قربانیان و خانواده هایشان نمی توانند به حداقل حق و حقوقشان نیز برسند. چرا که این نوع داروها به هیچ عنوان قابل پیگیری نیستند.

لازم به ذکر است همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر 93 از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشور در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha