معاون رفاهی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با تایید خبر مسمومیت غذایی شماری از دانشجویان دانشگاه، شمار این دانشجویان را 80 نفر اعلام کرد که هفته گذشته به علت غذای سلف دانشگاه دچار مسمومیت شده بودند.

سلامت نیوز: معاون رفاهی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با تایید خبر مسمومیت غذایی شماری از دانشجویان دانشگاه، شمار این دانشجویان را 80 نفر اعلام کرد که هفته گذشته به علت غذای سلف دانشگاه دچار مسمومیت شده بودند.

دکتر اصفیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ این اتفاق تنها در یکی از سلف‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران رخ داده بود که در پی این حادثه ، کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه به درخواست مسئولان بلافاصله اقدام به بررسی غذا و محیط بهداشتی سلف دانشگاه کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌یک از دانشجویان مسموم شده در بیمارستان بستری نیستند خاطرنشان کرد: تمام دانشجویانی که در اثر استفاده از غذای این سلف ، دچار مشکل شده بودند همان شب به بیمارستان منتقل و مداوا شدند.

معاون رفاهی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه ارائه غذا در تمامی سلف‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر توزیع غذا در سلفی که دچار مشکل شده بود، با نظارت بیشتری انجام می شود.

وی همچنین با بیان اینکه بررسی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه نشان داد که بهداشت محیط سلف مذکور با معضل و مشکل خاصی مواجه نبوده است تاکید کرد: البته هنوز نتایج تمام آزمایشات صورت گرفته روی غذا و دانشجویان دچار مسمومیت آماده نشده است و با توجه به اینکه نمونه‌برداری‌هایی از جمله کشت مدفوع از خود دانشجویان نیز به عمل آمده است تا هفته دیگر نتایج تمام آزمایشات مشخص و به تمام دانشجویان اعلام می‌شود.

اصفیا با تاکید بر اینکه در طول 20 سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران هیچ مورد مسمومیتی در اثر استفاده از غذای سلف گزارش نشده بود، تصریح کرد: به همین دلیل تمام مسئولان دانشگاه با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستند.

در عین حال یکی از این دانشجویان با ابراز تاسف از وقوع این حادثه آن هم در فصل امتحانات نسبت به عدم تشکیل شورای صنفی در دانشگاه علوم پزشکی تهران انتقاد کرد و در عین حال شمار دانشجویان دچار مسمومیت را بیشتر از آمار اعلامی دانشگاه خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha