مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گردهمایی مسئولان ادارات امور آزمایشگاه‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: ایجاد شبکه درون دانشگاهی برای ارایه و پوشش خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز بیماران در مراکز تشخیصی درمانی این دانشگاه‌ها مهم ترین هدف این گردهمایی است.

سلامت نیوز: مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گردهمایی مسئولان ادارات امور آزمایشگاه‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: ایجاد شبکه درون دانشگاهی برای ارایه و پوشش خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز بیماران در مراکز تشخیصی درمانی این دانشگاه‌ها مهم ترین هدف این گردهمایی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیامک سمیعی گفت: هدف دیگر گردهمایی مسئولان ادارات امور آزمایشگاه های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اجرای الزامات بسته کاهش پرداخت از جیب بیماران و تاکید آن به مسئولان بود.

وی با بیان اینکه این گردهمایی با حضور 40 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، افزود: در جلسه قبلی که دو هفته پیش برگرار شد 20 دانشگاه از استان های مختلف شرکت کردند که با جلسه اخیر در مجموع تمامی مسئولان بخش خدمات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی کشور از چگونگی روش ایجاد شبکه درون دانشگاهی خدمات آزمایشگاهی تحت پوشش خود آگاه شدند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های آینده هر دانشگاه با ایجاد شبکه ارایه خدمت می تواند در حوزه فعالیت خود سیاست‌های برنامه تحول نظام سلامت را حمایت و دنبال کند.

به گفته سمیعی، حرکت این برنامه به سمتی است که بیشتر خدمات آزمایشگاهی موردنیاز بیمارانی که در مراکز دولتی مراجعه می‌کنند توسط دانشگاه علوم پزشکی ارایه و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه تاکید اصلی آزمایشگاه مرجع سلامت، ارایه خدمات آزمایشگاهی بهنگام، باکیفیت و اقتصادی است، افزود: با تحقق این هدف می توانیم با تعرفه دولتی، خدمات آزمایشگاهی را در مراکز خود ارایه دهیم و در صورتی که اجرای آن در کوتاه مدت برای ما میسر نباشد روش های چگونگی بهره مندی از توانمندی و ظرفیت های بخش خصوصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بر این اساس در گام نخست بر توان و داشته های خود تکیه می کنیم و در تلاش برای تحقق بخش اعظم الزامات برنامه تحول نظام سلامت هستیم یعنی تا حد امکان درصددیم تا خود پاسخگوی بیشتر نیازهای بخش خدمات آزمایشگاهی باشیم.

سمیعی افزود: آن بخشی را هم که از ارایه آن ناتوان هستیم باید با روشی منطقی و مناسب پوشش داده و مدیریت و اجرا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha