یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع مواد مخدر یک آسیب فراگیر برای همه خانواده‌ها به شمار می‌رود، تاکید کرد: باید در زمینه آگاه سازی خانواده‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد بیشتر تلاش شود.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع مواد مخدر یک آسیب فراگیر برای همه خانواده‌ها به شمار می‌رود، تاکید کرد: باید در زمینه آگاه سازی خانواده‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد بیشتر تلاش شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، موید حسینی صدر رویکرد اجتماع محور مبارزه با مواد مخدر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر اعتیاد به مدارس و دانشگاه‌ها راه یافته و به روش‌های فریبنده‌ای همچون افزایش انرژِی، تمرکز یا لاغری جوانان را درگیر می‌کند، مشارکت همه مردم و نهادها برای مبارزه با مواد مخدر امری ضروری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تربیت صحیح و اصولی توام با آگاهی و بینش درست والدین می‌تواند بهترین ناجی برای جلوگیری از آلودگی به اعتیاد باشد ولی پیش از آن خانواده‌ها و اجتماع، باید خود آموزش صحیح را فراگیرند و اعتیاد و مواد مخدر جدید و راه‌های مبارزه با آن را درست بشناسند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان بیشتر تلاش شود، گفت: جوانان باید هوشیار باشند که گرفتار شدن در دامان اعتیاد همچون ماهی می‌باشد که به لذت خوردن طعمه و گرفتار قلاب می‌شود.

صدر در ادامه، ارتقاء آموزش به مردم جهت پیشگیری از اعتیاد توسط رسانه‌ها و نهادهای آموزشی را ضروری دانست و اظهار داشت: همزمان با ارتقاء آموزش به استمرار آن باید توجه داشت تا به نتایج مثبت و موثری در جهت مبارزه با مواد مخدر دست یابیم.

وی با بیان اینکه مجلس در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی این آمادگی را دارد؛ که در جهت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و کاهش ابتلاء به اعتیاد در کشور گام بردارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر شاهد کاهش هرچه بیشتر اعتیاد در جامعه باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha