رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار کرد: ایران به لحاظ دستیابی شیوه‌های نوین درمانی سلامت دهان و دندان در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد.

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار کرد: ایران به لحاظ دستیابی شیوه‌های نوین درمانی سلامت دهان و دندان در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین خوشنویسان در سمینار دو روزه کشوری سلامت دهان و دندان که در شهرکرد برگزار شد از همکاری این اداره با سازمان بهداشت جهانی از سال 2010 خبر داد و افزود: این همکاری موجب انجام اقدامات موثر و زیربنایی در زمینه بهداشت دهان و دندان شده است.

وی، ارائه آموزش به بیش از 300 دانشجو، پذیرش 25 دندانپزشک در مقطع PHD ،‌ انجام تحقیقات کاربردی بر اساس یافته‌های علمی، ‌ارائه 60 مقاله علمی- پژوهشی، برگزاری جلسات با حضور نمایندگان کشورهای منطقه، برگزاری کارگاه تربیت مربی با حضور 200 نفر و تهیه کتاب مرجع برای کل رشته های دندانپزشکی را از جمله اقدامات این اداره در طول 4 سال همکاری با سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد.

وی، استفاده از گروه‌های بومی و ورود آنان به سیستم دولت برای پوشش برنامه‌های پیشگیری و آموزشی برای ارتقاء بهداشت دهان و دندان را از سیاست‌های جدید وزارت بهداشت اعلام کرد.

دکتر خوشنویسان افزود: بیماری‌های دهان و دندان زمینه ابتلاء به سایر بیماری‌ها مانند دیابت، سرطان، ‌بیماری‌های تنفسی و گوارشی، زایمان زودرس در خانم‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این سمینار گفت: ایران به لحاظ دستیابی به علوم پزشکی و شیوه های نوین درمانی در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد اما متاسفانه وضعیت بهداشت دهان و دندان شایسته مردم نبوده و نیازمند توجه بیشتر به این مقوله است.

دکتر مرتضی هاشم زاده اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش زمینه ساز اتخاذ تصمیمات موثر جهت بهبود شاخص سلامت دهان و دندان در سراسر کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بهداشت کاران در روستاها به آموزش مباحث پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان می پرداختند که این امر ضمن ارتقاء سطح آگاهی مردم ، موجب کاهش آمار مراجعه به مراکز دندانپزشکی می شد لذا تقویت تربیت بهداشت کاران در اسرع وقت می تواند موثر باشد.

سمینار کشوری سلامت دهان و دندان با حضور رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت،‌ رییس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مسئولین واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور صبح امروز در سالن همایش‌های ابن سینای مجتمع رحمتیه آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha