وزیر کشور با درخواست از نهادهای بین‌المللی جهت ترغیب کشورهای دنیا برای همکاری با ایران در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: این کشورها تجهیزات و اطلاعات لازم را برای مبارزه با مواد مخدر در اختیار ایران بگذارند.

سلامت نیوز: وزیر کشور با درخواست از نهادهای بین‌المللی جهت ترغیب کشورهای دنیا برای همکاری با ایران در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: این کشورها تجهیزات و اطلاعات لازم را برای مبارزه با مواد مخدر در اختیار ایران بگذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه نشست خبری خود در مورد جلسه امروز ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: توفیق داشتیم در آستانه روز مبارزه با مواد مخدر جلسه ستاد را با حضور وزرای مربوطه، نماینده دادستانی و فرمانده نیروی انتظامی برگزار کنیم.

وی گفت: تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی موضوع ماده 16 ماده 40 و 43 که در مسیر پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر بود در دستور کار جلسه قرار گرفت.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف شدند تا اداره‌کلی را جهت مبارزه با مواد مخدر تأسیس کنند همچنین در این جلسه سند حمایت‌های اجتماعی به تصویب اعضا رسید.

به گفته وی، سند پیشگیری نیز در این جلسه اصلاح شده و مواردی که دارای اشکال بود از این سند حذف و موارد جدید به آن اضافه شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره موضوع پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی گفت: در حوزه پیش‌سازها مقرر شد تا طبق برنامه‌ای مبدا، مقصد و محل توزیع این مواد تحت کنترل دقیق در آید؛ همچنین با همکاری وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای مراکز درمانی صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه‌ای در خصوص همکاری‌های بین‌المللی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق این مصوبه قوه قضائیه‌، وزارت خارجه‌، ناجا، وزارت اطلاعات و ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌توانند در عرصه بین‌المللی با همکاری مشترک با سایر کشورها قاچاقچیان را تحت تعقیب قرار دهند.

*کشورهای خارجی اطلاعات و تجهیزات در اختیار ایران بگذارند

در ادامه نشست خبرنگاری در مورد انتظارات ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشورهای خارجه پرسید که وزیر کشور پاسخ داد ما در اجلاس اخیر مبارزه با مواد مخدر که در سطح بین‌المللی برگزار شده بود هم اعلام کردیم که ایران با نگاه انسان‌دوستانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: همه دنیا نیز قبول دارند که ایران کمک بسیاری به جامعه جهانی کرده اما باید بگویم که جامعه جهانی تا کنون کمک ناچیزی به ما داشته به طوری که این کمک‌ها تکاپوی فعالیت‌های ما را نمی‌دهد.

وی از جوامع جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست تا نگاه جدی‌تری با مبارزه ایران علیه مواد مخدر داشته باشند و کشورهای مختلف را ترغیب به همکاری با ایران کنند.

رحمانی فضلی در این زمینه گفت: کشورهای قدرتمند که ادعا می‌کنند در زمینه اطلاعات سرآمد دیگر کشورها هستند و با استفاده از ماهواره و دیگر وسایل اشراف اطلاعاتی به موضوعات مختلف دارند، این اطلاعات خود را جهت مبارزه با مواد مخدر در اختیار ما بگذارند؛ همچنین تجهیزات لازم را نیز به ما بدهند.

*سیاست‌های تشویقی برای به‌کارگیری بهبودیافتگان

در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از او در مورد سیاست‌های تشویقی کارگاه‌های بکارگیرنده بهبودیافتگان را پرسیده بود گفت: حتما به تناسب بکارگیری هر یک بهبودیافته در کارگاه‌های کوچک ما حمایت‌های لازم را از این کارگاه‌ها انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: اما این حمایت‌ها شامل معافیت از مالیات نمی‌شود و ما قصد ورود به موضوعات کلان را نداریم.

به گفته رحمانی فضلی هر کارگاهی که از بهبودیافتگان به عنوان کارگر استفاده کند و ستاد مبارزه با مواد مخدر را در راستای اشتغال‌آفرینی برای بهبودیافتگان یاری دهد از حمایت‌های این ستاد برخوردار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha