معاون درمان وزارت بهداشت، مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت را حفظ شان و کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: تهیه آمار و اطلاعات از وضعیت نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانها، از دیگر اهداف این طرح است.

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت را حفظ شان و کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: تهیه آمار و اطلاعات از وضعیت نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانها، از دیگر اهداف این طرح است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد حاجی آقاجانی در اولین اجلاس معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: کاهش پرداخت مستقیم از جیب، افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی، ارائه خدمات با کیفیت درمانی، افزایش نسبت زایمان طبیعی به سزارین از دیگر دستاوردهای این طرح است.

وی یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت را تکمیل نیروی انسانی بویژه گروه پرستاری بیان کرد و گفت: حرکت به سمت تمام وقتی پزشکان، تهیه آمار و اطلاعات از وضعیت بیمارستان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات، افزایش سرعت در پرداختها و افزایش درآمد بیمارستان به دلیل افزایش کار آمد بودن بیمارستان از دیگر اهداف این طرح است.

معاون وزیر بهداشت بر ضروررت اطلاع رسانی از طرح تحول نظام سلامت به طور گسترده از طرق مختلف تاکید کرد و افزود: به رغم اطلاع رسانی هایی که از اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته است ولی، دولت و این طرح مظلوم واقع شده اند و اهمیت کار برای افکار عمومی و ضرورت آن آشکار نشده است.

آقاجانی بر آموزش مدیران بیمارستان برای بهتر اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، آزمایشگاه بیمارستان، اعتبار بخشی آزمایشگاه و نظام باز توزیع بیمارستان در اجرای موفق این طرح دارای اهمیت است.

وی یکی از اهداف وزارت بهداشت را هیئت امنایی شدن بیمارستانها عنوان کرد و افزود: ارتقاء مدیریت بیمارستانی، تشکیل شورای عالی پیوند و ایجاد برنامه حفاظت از بیماران صعب العلاج از دیگر اهداف وزرات بهداشت از طرح تحول نظام سلامت است.

آقاجانی در پایان از ایجاد سامانه 1590 برای یک ارتباط موثر میان مردم و ستاد وزارت بهداشت به منظور اعلام تخلفات و رسیدگی به شکایات مردم در خصوص طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میلاد ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    سلام از زمانی که طرح طحول نظام سلامت اجرا شده کوچک ترین اهمیتی به اورژانس 115 داده نشده... کمبود نیرو.... سختس کار واز دست قبیل مشکلات
  • سارا علی حسینی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    در این طرح کوچکترین توجهی به حق پزشکان دارای مطب با چند سال سابقه نشده است،و.موجب ورشکست شدن مطبها و سوق دادن این قبیل پزشکان به دست فروشی وجاروکشی و چوپانی میشود اینگونه خانواده ها به شدت نگران هستند.لطفا شماره ای جهت شکایات پزشکان اعلام فرمایید
  • marya ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    با سلام اقای وزیر شمافرمودیدبیمارستانهایدولتی پزشک مقیم گذاشتید در صورتی که بیمارستان مادستگاه سونو اورانس نداردتا برسدبه بقیه توروخدا به پزشکان وکادربیمارستانی اخلاق پزشکی یاددهید اکثرا برخوردزشتی بامریض وهمراه دارند کمی ازاخلاق پزشکان وپرستاران اروپا به انهانشان دهیدکه بدانندانسان ارزش دارد.
  • سرباز ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    با تشکر از طرح نظام سلامت . اما گلایه ای هم به نمایندگی از سوی عده مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتم : مگر قرار نیست اعضای هیات علمی ها در بیمارستان های دولتی مستقر باشند شما یک روز بعد ازظهر به بیمارستان یا زایشگاه فاطمیه همدان مراجعه نمایید خانم های دکتر ربیعی , فریمانی ,محمدی و ... هیچکام در بیمارستان نیستند و همگی در تا دیر وقت ( 11 شب ) درمطب های خصوصیشان هستند وقتی به مطب می روی می گویند برای دو یا سه ماه دیگر وقت داریم . بنا به اظهارات شخص دیگری اعلام میداشت که با هزار زحمت به مطب یکی از آنها مراجعه کردم بعد از معاینه دکتر می گوید اگر می خواهی خودم عمل کنم باید در بیمارستان خصوصی بستری شوی وگرنه در بیمارستان دولتی فاطمیه چون آموزشی است خودم عمل نمی کنم و دانشجو هایم هستند و آنها عمل می کنند یعنی بیمارستان دولتی هم درواقع استراحتگاه اینها شده است وبه نحوی جهت اخذ دستمزد بیماران را به بیمارستان های خصوصی ارجاع می دهند خوب مشکل اینجاست که همه بیمه هاهم که با بیمارستان های خصوصی قرارداد ندارند . مگر هدف این طرح این نیست که اعضای هیت های علمی در بیمارستان های دولتی مستقر باشند ؟ به نظام پزشکی میروی میبینی که خود همین دکتر ها عضو نظام پزشکی هستند پس به چه کسی باید درد دل کرد . در واقع خلاصه بگویم بیمارستان های دولتی برای اینها شده محل ارجاع مریض به مطب و از آنجاهم به سمت بیمارستان های خصوصی . خواهش می کنم اگر جایی اشتباه مراجعه کردیم , راهنماییمان نمایید . منتظر پاسخ شما هستیم .