تنها یک‌ ماه به پایان فرصت قوه‌قضاییه برای رسیدگی به نتایج تحقیق‌وتفحص نمایندگان از تامین‌اجتماعی فرصت باقی است و حالا ماجرای شکایت کارگران از رئیس جنجالی سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

بالاخره سعید مرتضوی محکوم به تخلفات مالی می شود یا خیر؟

سلامت نیوز: تنها یک‌ ماه به پایان فرصت قوه‌قضاییه برای رسیدگی به نتایج تحقیق‌وتفحص نمایندگان از تامین‌اجتماعی فرصت باقی است و حالا ماجرای شکایت کارگران از رئیس جنجالی سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.


هر چند هنوز تکلیف اتهام سعید مرتشوی  در پرونده کهریزک مشخص نیست اما پرونده تشکیل شده برای او در مجلس در خصوص تامین اجتماعی همچنان در جریان است و هر روز ابعاد تازه ای میابد.

این در حالی است که تنها  یک‌ماه به پایان فرصت قوه‌قضاییه برای رسیدگی به نتایج تحقیق‌وتفحص نمایندگان از تامین‌اجتماعی فرصت باقی است و حالا ماجرای شکایت کارگران از رئیس جنجالی سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

شکایت هزار کارگر به قوه‌قضاییه از مدیرعامل سابق این سازمان، بابک زنجانی و نمایندگان مجلسی است که کارت‌های هدیه 130‌میلیون‌تومانی از سازمان تامین‌اجتماعی دریافت کرده‌اند.

 سازمانی که در واقع اموال آن متعلق به 35‌میلیون‌کارگر و بازنشسته و خانواده‌های آنهاست و همواره برای پرداخت حقوق انها در 8 سال گذشته با مشکل مواجه بوده است و این چنین بخشنده عمل کرده است!

به این ترتیب به نظر می رسد در طول هشت‌سال گذشته اموال این سازمان  محل معامله‌های عجیب، اختلاس‌ها و زدوبندهای اقتصادی بوده که سازمان را روزبه‌روز به ورشکستگی نزدیک‌تر کرده است.


خلیل بهرامیان،  وکیل‌مدافع پرونده شکایت حدود هزارنفر از کارگران از سازمان تامین‌اجتماعی در این خصوص گفته: از بازپرس درخواست کردیم گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس در سال 89 از سازمان تامین‌اجتماعی را مبنای رسیدگی قرار دهد.

وی اضافه کرده : حدود هزارنفر از کارگران شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی کشور علیه متخلفان پرونده تامین‌اجتماعی شکایتی را مطرح کردند که این شکایت در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ثبت شده است.

به گفته بهرامیان در این دادخواست علیه (س. م) مدیرعامل سابق تامین‌اجتماعی، (ب.ز) میلیاردر معروف پرونده نفتی، دو معاون دولت دهم، تعدادی از رسانه‌ها و 37 نفر از نمایندگان مجلس که پول و کارت هدیه دریافت کرده‌اند، شکایت شده است.

 وکیل مدافع پرونده شکایت حدود هزارنفر از کارگران از سازمان تامین‌اجتماعی اتهام این افراد را کلاهبرداری، خیانت در امانت، اخلال در نظام اقتصادی، ارتشاء و اختلاس طرح و تاکید کرده: این افراد توضیح دهند که چرا این هدیه‌ها را دریافت کرده‌اند.

این وکیل دادگستری ادامه داده: در پرونده تامین‌اجتماعی گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس در سال 91 مورد توجه قرار گرفته است. من از بازپرس خواسته‌ام گزارش سال 89 مجلس را مورد توجه قرار دهد. گزارش تحقیق‌وتفحص سال 89 مفصل‌تر بود و حساسیت آن باعث شد حتی در صحن مجلس هم قرائت نشود.

به تازگی نیز این وکیل تاکید کرده: گفت: هم‌اکنون پرونده متهمان برای تحقیقات در اختیار ضابط قضایی قرار دارد.
خلیل بهرامیان در آخرین گفتگوی خود در باره وضعیت پرونده مرتضوی گفته: تمام شکایت‌های خصوصی صورت‌گرفته در این پرونده به گزارش کمیته تحقیق‌وتفحص مجلس از تامین‌اجتماعی ضمیمه شده و برای تحقیقات در اختیار ضابط قضایی قرار دارد. وکیل‌مدافع کارگران در پرونده شکایت از مدیرعامل سابق سازمان تامین‌اجتماعی اضافه کرده: شعبه15 دادسرای کارکنان دولت به ضابط قضایی دستور داده تا تحقیقات لازم را در این پرونده انجام داده و سپس در اختیار شعبه قرار دهد.

گفتنی است، در گزارش تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، سعید مرتضوی، مدیریت پیشین این سازمان به فساد مالی و تخلفات گسترده متهم شده است.

ضمن اینکه ارقامی که در این گزارش از تخلفات مالی سازمان تامین‌اجتماعی منتشر شده بالغ بر ده‌هاهزار‌میلیاردتومان بود. در گزارش مجلس همچنین عنوان شده که 37 نماینده مجلس نیز از سعید مرتضوی هدیه گرفته‌اند، اما به نام این نمایندگان اشاره‌ای نشده است.

بر اساس گزارش مجلس، بیش از 133‌میلیون‌تومان کارت هدیه برمبنای اسناد ثبت‌شده مالی از بودجه در اختیار مدیرعامل سازمان به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس (با درج کد در اسناد و بدون ذکر مشخصات) در اردیبهشت ماه سال گذشته سند خورده است.

همچنین این گزارش از اهدای کارت هدیه‌ها و مبالغی از10  هزار تا 10‌میلیون‌تومانی به مدیرمسوولان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها حکایت داشت که حالا با شکایت کارگران می‌توان انتظار داشت این افراد از جمله سعید مرتضوی که پرونده مفتوحی نیز در قوه‌قضاییه دارد در محاکم قضایی پاسخگوی اقدامات خلاف قانون خود و تضییع حقوق کارگران باشند.

باید منتظر ماند و دید نتیجه این شکایت و سایر اتهامات سعید مرتضوی چه خواهد بود و آیا او پاسخ در محضر دادگاه پاسخگوی اعمالش خواهد بود یا خیر؟

منبع: سایت شفاف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلال عباسیان ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    دوستان سلامت نیوز خجالت بکشید این مدل اخبار سیاسی رو که ناشی از دعواهای سیاسی هست شما چرا منتشر می کنید؟ وظیفه تون رو گم کرده اید واقعا!