رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: لباسهای دست دوم، قاچاق و عامل انتقال بیماری هستند، هیچ مجوز قانونی ندارند. مردم از پوشیدن این لباسها اجتناب کنند.

لباسهای تاناکورا مشکوک به بیماری و غیر مجاز هستند

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: لباسهای دست دوم، قاچاق و عامل انتقال بیماری هستند، هیچ مجوز قانونی ندارند. مردم از پوشیدن این لباسها اجتناب کنند.

کاظم ندافی در گفت و گو با فارس افزود:‌ وزارت بهداشت هیچ مجوزی برای عرضه لباسهای دست دوم معروف به تاناکورا صادر نمی‌کند، این لباسها قاچاق هستند و مسئول جلوگیری از عرضه این اقلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید با همکاری نیروی انتظامی جلوی عرضه این کالاهای قاچاق را بگیرند. ضمن اینکه بر اساس قانون حجاب و عفاف نیز عرضه این نوع لباسها در کشور ممنوع است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نظر خود را مبنی بر غیر مجاز بودن این نوع لباسها به دستگاههای مربوطه ارسال کرده است و از مردم نیز می خواهیم که از این لباسها و به خصوص کفشهای دست دوم که می‌توانند عامل بیماری باشند خودداری کنند.

ندافی گفت: با وجود این اگر در مواردی به هر علت از جمله مسائل مالی افرادی مجبور هستند که از این نوع پوشاک غیر مجاز استفاده کنند، توصیه وزارت بهداشت این است که حتماً قبل از مصرف لباسها را کاملاً با مواد شوینده بشورند و بعد هم حتماً اتو بزنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاکی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    اگر مشکوک به بیماری و غیر مجاره پس چرا اجاره پخش می دهید یعنی لیاقت ما ایرانی ها اینه لباس تاناکورا بپوشیم بس دیگه