سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص سرنوشت بیمه درمان ناباروری گفت: علی رغم جلسات متعدد نمایندگان، تا کنون هیچ اقدام جدی برای بیمه ناباروری انجام نشده است.

اقدامی برای بیمه ناباروری انجام نشده است

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص سرنوشت بیمه درمان ناباروری گفت: علی رغم جلسات متعدد نمایندگان، تا کنون هیچ اقدام جدی برای بیمه ناباروری انجام نشده است.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بیمه ناباروری اظهار داشت: در رابطه با بحث درمان ناباروری، یکسری بحث ها از قبل مطرح بود که تنها به طرح موضوع اکتفا شده و خیلی به مساله درمان ورود نمی شود.


این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به هزینه های بالای درمان ناباروری در کشور افزود: برخی از افراد حتی حاضرند که تمام دارایی خود را هزینه کنند تا درمان شوند که با توجه به هزینه های هنگفت ناباروری مشکلات عمده روحی و روانی را برای زوج ها به وجود آورده است.


وی اضافه کرد: اعتقادمان بر این است که ناباروری یک بیماری است و می تواند موجب بروز آسیب ‌های اجتماعی در درون خانواده ها شود که باید در راستای تحقق سیاست های کلی جمعیت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده مد نظر قرار گیرد.


تأمینی با بیان اینکه ناباروری یک بیماری قابل درمان است، تأکید کرد: همانطور که می دانید طرح تحول سلامت در حال اجراست اما مساله درمان بیماری ناباروری نیز در این طرح دیده نشده است به طور حتم برای اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و افزایش جمعیت کشور لازم است از زوجین نابارور حمایت شود.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به رایزنی با بیمه سلامت برای پوشش داروهای ناباروری افزود: قرار شد برخی نیازهای بیماران ناباروری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد لازم است با تعامل بین وزارت ‌های بهداشت و تعاون پوشش بیمه ناباروی انجام شود.

 این در حالی است که سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در پاییز سال 92 از تحت حمایت قرار گرفتن داروهای ناباروری و پوشش بیمه ای زوجین نابارور خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha