یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 114567

به دلیل اینکه چربی میگو جزء چربی‌های مفید به حساب نمی‌آید، احتمال دارد که باعث افزایش کلسترول در افراد گردد.

این افراد در مصرف "میگو" بیشتر احتیاط کنند

سلامت نیوز: به دلیل اینکه چربی میگو جزء چربی‌های مفید به حساب نمی‌آید، احتمال دارد که باعث افزایش کلسترول در افراد گردد.

دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: میگو جزء گروه پروتئین‌ها به حساب می‌آید و حتی می‌توان برای آن گروه گوشت‌ها را نیز در نظر گرفت. هر 30گرم آن مانند یک واحد گوشت است و حاوی اسیدهای آمینه می‌باشد و درکل جایگزین مناسبی برای سایر گوشت‌ها محسوب می‌شود به شرطی که ممنوعیت مصرف در افراد خاص نداشته باشد.

وی افزود: درواقع خاصیت خوبی که ما از نتیجه غذاهای دریایی انتظار داریم مانند اسیدهای چرب امگا3 که شامل EPA و DHA است در میگو کمتر دیده می‌شود.

فرهبخش تصریح کرد: به دلیل اینکه میگو جزء مواد غذایی چرب به حساب می‌آید و این چربی به عنوان چربی مفید محسوب نمی‌شود، احتمال دارد که باعث افزایش کلسترول در افراد گردد. بنابراین کسانی که کلسترول بالا دارند و اشخاصی که به بیماری قلبی عروقی مبتلا هستند، باید میگو را با احتیاط بیشتر مصرف نمایند به این معنا که به اندازه افراد معمولی نمی‌توانند، استفاده کنند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از غذاهای دریایی ایجاد حساسیت می‌کنندو باعث افزایش خارش، تاول و کهیر در بدن می‌شوند، بنابراین تمام کسانی که به سایر غذاهای دریایی حساسیت دارند به میگو هم احتمال حساسیت آنها بالا است و باید از مصرف میگو به کل بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha