سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11457

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر امر درمان معتادان تصریح کرد : بیمه ای به نام بیمه اعتیاد نداریم.

دکتر اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر که امروز برگزار شد، در خصوص پرداخت هزینه های درمان معتادان به خبرنگاران گفت: این هزینه ها را بیمه ها باید بپذیرند و مسئولیت این کار نیز عهده وزات رفاه است و قرار بوده به بیمه ها ابلاغ کند که بنده از خبر نهایی این موضوع اطلاعی ندارم.

وی در عین حال از حمایت سازمان بهزیستی برای پرداخت هزینه های درمان معتادان ناتوان و ضعیف به جهت مالی خبر داد و افزود: پرداخت هزینه های درمان این قبیل افراد مربوط به بهزیستی می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر اینکه بیمه اعتیاد نداریم، تصریح کرد: از ابتدا هم قرار نبوده که ستاد هزینه های درمانی معتادان را تامین کند.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوالی در خصوص بالا بودن مصرف کراک در کشور، ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: کراک همان هروئین خالص است که به دلیل انتقال آسان و سودآوری بیشتر، تقاضا در بازار جهانی برای آن بیشتر از دیگر موادمخدر است.

وی با تاکید بر درمان پذیر بودن اعتیاد به کراک، افزود: جایگزین کراک، متادون است.

احمدی مقدم با اشاره به انتقال آسان کراک، به لابراتورهایی که به همین منظور در افغانستان وجود دارند، گفت: کراک 17 بار سبک تر از تریاک است و سودآوری زیادی دارد.

وی افزود: بر اساس گزارشهای UNODC سالانه 500 هزار تن هروئین در افغانستان تولید می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ارتباط با خبر یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکا مبنی بر اینکه شهروندان مکزیکی در ایران آموزش موادمخدر را دیده اند، گفت: قطعا چنین خبری را تکذیب می کنم. ضمن اینکه منبع خبری برای چنین اخباری باید اسناد ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha