دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از بی اطلاعی 55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود خبر داد و گفت: این والدین پس از پنج سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می شوند.

سلامت نیوز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از بی اطلاعی 55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود خبر داد و گفت: این والدین پس از پنج سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می شوند.

«حمیدرضا محمدیان» روز شنبه و در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری افزود: برابر آمارهای ارائه شده، 14 درصد معتادان در سنین 15 تا 19 سال قرار دارند.

وی با بیان اینکه 56 درصد از دانشجویان و 55 تا 57 درصد دانش اموزان اطلاعات کافی از مواد مخدر و معضل اعتیاد ندارند گفت: بر اساس طرح شیوع شناسی 58 درصد از معتادین زیر 35 سال سن دارند.

محمدیان بر ترویج فرهنگ پیشگیری و مقابله با اعتیاد تاکید کرد و گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند مبارزه ای جدی، هدفمند و عزم ملی با مشارکت قشرهای جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه 63 درصد معتادان متاهل هستند این مساله را یک زنگ خطر دانست و گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که به عنوان یک جنگ افزار نرم مورد استفاده دشمنان نظام و انقلاب قرار می گیرد.

محمدیان، ایجاد بحران هویت، سست کردن عزم و اراده مردم و نیز ارزشهای جامعه را از آثار سوء مواد مخدر و اعتیاد برشمرد و گفت: مقابله با مواد مخدر در ایران تاکنون سه هزار و 700 نفر شهید و 12 هزار جانباز داشته است که این نشان از عزم نظام در مقابله با این بلای خانمانسوز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: برابر آمارهای موجود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم شش میلیون نفر از افراد جامعه در معرض آسیب اجتماعی مواد مخدر هستند.

وی گفت: سمنان در بحث اعتیاد و مواد مخدر بر اساس طرح شیوع شناسی از استانهای پاک تلقی می شود و در رده بیست و هفتم استانها قرار دارد.

محمدیان توسعه آموزشهای مرتبط با پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را از برنامه های این استان برشمرد و گفت: در سال گذشته بیش از 369 هزار نفر از قشرهای مردم استان سمنان در خصوص مسایل پیشگیری و آشنایی با اثرات سوء مصرف مواد مخدر آموزش دیده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: بیش از 28 درصد از معتادان منزل دوست را اولین مکان تجربه مواد مخدر بیان کردند و بیش از 22 رصد منزل خود و بقیه اماکن مخروبه، پارک و ... را اعلام کردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha