کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران به منظور چگونگی تعیین جبران خسارت به شهروندان در حوادث غیرمترقبه‌ای که تاکنون پیش‌بینی‌های لازم درخصوص آنها صورت نگرفته است، پس از بررسی اسناد بالادستی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سلامت نیوز: کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران به منظور چگونگی تعیین جبران خسارت به شهروندان در حوادث غیرمترقبه‌ای که تاکنون پیش‌بینی‌های لازم درخصوص آنها صورت نگرفته است، پس از بررسی اسناد بالادستی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رحمت الله حافظی - رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرار است کمیسیون نظارت و امور حقوقی این شورا پس از بررسی اسناد بالادستی درخصوص چگونگی تعیین جبران خسارت به شهروندان در حوادث غیرمترقبه‌ای که تاکنون پیش‌بینی‌های لازم درخصوص آنها صورت نگرفته، تصمیم‌گیری کند اظهار کرد: اگر پیش‌بینی‌های لازم در مصوبات پیشین صورت گرفته باشد این کمیسیون موضوع را به شورا اعلام می‌کند تا مردم حق و حقوق خود را بدانند تا در مسیر درست برای احقاق آن حرکت کنند.

وی افزود: چنانچه پیش‌بینی‌های لازم در خصوص چگونگی جبران خسارات در حوادث غیرمترقبه در مصوبات پیش‌بینی نشده باشد باز هم این کمیسیون موضوع را اعلام کرده تا در یک طرح دوفوریتی شهرداری مکلف شود که طی مدت دو الی سه ماه لایحه‌ای را تحت عنوان دستورالعمل جبران خسارت به شهروندان در حوادث غیرمترقبه تنظیم و به شورا ارائه کند تا پس از تصویب ابلاغ شود و در قالب آن پوشش‌دهی‌های لازم صورت گیرد.

به گفته حافظی در حال حاضر در حوادث غیرمترقبه‌ای که قانون تعریف کرده است جبران خسارت برعهده دولت است و در حوادثی که به واسطه قانون مدیریت بحران تکلیف شده برای جبران حوادث دولت تسهیلاتی را فراهم کرده که از طریق آن خسارت وارده به آسیب‌دیدگان جبران می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: در مواردی که ناشی از تعلل و قصور شهرداری است قطعا تامین هزینه و جبران خسارت بر عهده شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه این دو مورد کاملا مدیریت شده و هیچگونه مشکلی در ارتباط با آنها وجود ندارد گفت:‌ شرکت شهر سالم پس از واژگونی اتوبوس بزرگراه آزادگان به خوبی مداخله را انجام داد و اورژانس 115 نیز مکلف بود که طبق ضوابط داخلی وزارت بهداشت مصدومین را به نزدیکترین بیمارستان دولتی منتقل کند.

حافظی با تصریح اینکه اورژانس 115 اجازه تحویل مصدومین به بیمارستان‌های خصوصی را ندارد، اظهار کرد: وقتی مصدومین به بیمارستان‌های دولتی منتقل شدند شرکت شهر سالم از طرف شهردار تهران مامور رسیدگی به وضعیت مصدومان شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: پس از رسیدگی‌های انجام شده اعتراض مصدومان و خانواده‌های آنها به روند درمان مشاهده شد چرا که آنها نسبت به محیط بیمارستان و خدمات ارائه شده به آنها راضی نبودند. بنابراین پس از هماهنگی‌های لازم تمامی مصدومین به بیمارستان‌های خصوصی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ خانواده‌ای نیست که به روند درمان دراثر واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان اعتراضی داشته باشد، گفت: در این زمینه هیچگونه نگرانی از جهت تامین هزینه‌های درمانی نیز وجود ندارد و 100 درصد هزینه‌ها توسط شرکت شهر سالم و شهرداری در حال پوشش است و تا زمانی که روند درمان به پایان خواهد رسید حمایت‌ها ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha