باتوجه به افزایش دمای هوا در شهر مکه مکرمه که در روزهای اخیر تا 45 درجه نیز رسیده، یک پزشک ایرانی به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد در فصل گرما از نوشیدن مایعات به مقدار کافی بویژه آب غافل نشوند.

سلامت نیوز: باتوجه به افزایش دمای هوا در شهر مکه مکرمه که در روزهای اخیر تا 45 درجه نیز رسیده، یک پزشک ایرانی به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد در فصل گرما از نوشیدن مایعات به مقدار کافی بویژه آب غافل نشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر « مهدی جهانگیر» از پزشکان اعزامی کشور به مکه مکرمه افزود: زائران در فصل گرما برای جبران کاهش آب بدن خود، باید در شبانه روز یک ونیم لیتر آب آشامیدنی بنوشند تا دچار کمبود آب بدن نشوند.

وی گفت: نباید منتظر تشنگی باشیم، بدن انسان در هوای گرم دچار تعریق و کمبود آب می شود، به همین منظور با نوشیدن مایعات و بویژه آب آشامیدنی باید کمبود آب بدن را جبران کرد.

دکتر جهانگیر همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی به زائران توصیه کرد که ضمن پوشیدن لباس های سبک و نخی و به رنگ روشن، ساعاتی را که از شدت گرما کاسته می شود برای طواف و قرارگرفتن زیر نور افتاب انتخاب کنند.

وی درمورد بیماران مراجعه کننده به درمانگاه هتل «رویا الجزیره» گفت: عمده مراجعه کنندگان به دلیل حساسیت به گرد وغبار، تغییر آب و هوا، گرفتگی عضلات، سردرد و سرما خوردگی های جزیی به درمانگاه مراجعه می کنند.

دکتر جهانگیر، مصرف لبنیات نظیر ماست و دوغ و میوه هایی مانند خیار و هندوانه را برای جلوگیری از گرمازدگی و درمان آن مفید دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha