مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران از اجرای طرح پیش بینی آلودگی هوا برای نخستین بار در كشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پیش بینی وضعیت آلودگی هوای پایتخت تا 72 ساعت آینده امكان پذیر می شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران از اجرای طرح پیش بینی آلودگی هوا برای نخستین بار در كشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پیش بینی وضعیت آلودگی هوای پایتخت تا 72 ساعت آینده امكان پذیر می شود.


وحید حسینی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب بیان كرد: ایجاد سامانه پیش بینی پایش و اطلاع رسانی آلودگی هوا یكی از مهمترین اقدامات سال جاری شركت كنترل كیفیت هوای تهران است. برای ایجاد سامانه پیش بینی پایش و اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران باید بانك اطلاعات انتشار آلایندگی شهر به روز رسانی شود و همچنین میدان های هواشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه امكان پیش بینی وضعیت آلودگی هوا در 22 منطقه شهر طی 24 تا 72 ساعت آینده امكان پذیر می شود.

وی با تاكید براینكه این طرح در كشورهای دیگر اجرا شده و تجربه ای موفق بوده است گفت: در این سیستم تمام موضوعات تاثیرگذار بر وضعیت آلودگی هوا از جمله وضعیت هواشناسی و واكنش های شیمیایی مدنظر قرار می گیرد تا پیش بینی وضعیت آلودگی هوا از ضریب اطمینان پیش بینی آلودگی هوا بالاتر برود.

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران خاطر نشان كرد: براساس  برنامه ریزیهای انجام شده، پس از راه اندازی این سامانه، پیش بینی وضعیت آلودگی هوا از طریق سایت شركت كنترل كیفیت هوا و ابزارهای مختلف به اطلاع شهروندان خواهد رسید تا به ویژه گروه های آسیب پذیر در برابر آلودگی هوا بتوانند برای سفرهای خود برنامه ریزی كرده و در روزهایی كه آلودگی هوا بسیار زیاد است، در صورت امكان از خانه خارج نشوند.

وی در پایان تاكید كرد: سامانه پیش بینی پایش و اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی طراحی شده است و با استفاده از این سامانه وضعیت هر منطقه به صورت مجزا بر اساس آلایندگی ها در روزهای متوالی مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha