حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره اجرای حکم قصاص یا اعدام درباره محیط بانانی که به منظور حفظ جان خود مجبور به استفاده از سلاح گرم در برابر شکارچیان و متجاوزان می شوند فتوا دادند«در صورتی که محیط بانان برای حفظ جان چاره ای جز قتل مهاجم نداشته اند،قصاص نمی شوند».

فتوای مکارم شیرازی درباره قصاص محیط بانان

 سلامت نیوز : حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره اجرای حکم قصاص یا اعدام درباره محیط بانانی که به منظور حفظ جان خود مجبور به استفاده از سلاح گرم در برابر شکارچیان و متجاوزان می شوند فتوا دادند«در صورتی که محیط بانان برای حفظ جان چاره ای جز قتل مهاجم نداشته اند،قصاص نمی شوند».

به گزارش سلامت نیوز، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیراز ی به پرسش شفقنا درباره اجرای حکم قصاص برای محیط بانانی که برای دفاع ازحریم انفال وجنگل ها مجبور به استفاده از سلاح می شوند،پاسخ گفته است.

متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است :

ممکن است محیط بانان در حین انجام وظیفه ی دفاع از حریم انفال وجنگل ها وحفاظت از میراث فرهنگی محیط زیست و حیات وحش با متجاوزان و شکارچیان درگیر و برای انجام وظیفه و یا حفظ جان خود مجبور به استفاده از سلاح گرم و یا سرد شوند و در برخی موارد این اقدام محیط بانان منجر به جرح یا قتل متجاوزان یا شکارچیان غیر قانونی می شود.آیا اجرای حکم قصاص یا اعدام در خصوص این دسته از محیط بانان جایز است یا خیر؟

بسمه تعالی

در صورتی که محیط بانان برای حفظ جان خود چاره ای جز قتل یا جرح مهاجم نداشته اند،قصاص نمی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha