نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: شهرستان بروجرد با مشکل آب شرب روبه رو است به طوری که با تانکر به روستاهای بروجرد آب رسانی می شود.

سلامت نیوز: نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: شهرستان بروجرد با مشکل آب شرب روبه رو است به طوری که با تانکر به روستاهای بروجرد آب رسانی می شود.

بهرام بیرانوند در گفت وگو با تسنیم در بروجرد، اظهار کرد: در سه جلسه شورای اداری استان که در خرم آباد و با حضور رئیس جمهور و معاونت راهبردی برگزار شد چند نکته اساسی را مطرح کردیم  که منطقه ویژه اقتصادی بروجرد یکی از مهم ترین موضوعات بود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی یکی  از مصوبات مجلس است و  از دغدغه های مردم بروجرد است که با اجرای آن زمینه اشتغال 1000 نفرجوان جویای کار و تحصیل کرده  فراهم می شود که دولت به دستگاه راه وشهرسازی ابلاغ کرد که اموراستعلام آن را در زمینه اجرایی پیدا کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به چالش بزرگ آب شرب در منطقه بیان کرد: ما در منطقه دچار مشکل آب شرب هستیم به طوری که با تانکر به روستاهای بروجرد آب رسانی می شود.

وی تصریح کرد:  بروجرد در پایان  یکی از سرچشمه های سد "دز" که با طول 5 میلیارد مترمکعب است قراردارد که برای ایجاد فضای بین سد تا بروجرد نیاز به فضای 60 تا80 میلیون مترمکعب است تا بتوانیم دامنه دشت "اشترینان و گلرود" را برای تامین آب شرب مهیا  کنیم و این خواسته جدی نمایندگان مردم از دولت است که با توجه به ماده 108 قانون اساسی تا شهریور سال آینده محقق شود.

بیرانوند عنوان کرد: با توجه به قانون  108 بودجه کشور  که  مجلس از طرف دولت اعتباراتی را در اختیار نمایند گان هر شهرستان قرارمی دهد که این اعتباررقمی بیش از 10 میلیارد تومان است و نمایندگان  وظیفه دارند آن را درطرح های  شهرمربوطه خود هزینه کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه ارائه شده دولت، ازاین 10 میلیارد تومان 6 میلیارد تومان  آن را کمک به بیمارستان آیت الله بروجردی و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را کمک به آب رسانی آب شرب بروجرد و روستاها و یک میلیارد و 500 میلیون باقی مانده را به  کشاورزی به کشاورزان اختصاص دادیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: دولت این قول را به ما داده که جاده کمربندی بروجرد که کار تعریض وخاک برداری آن تمام شده است اعتبار لازم را به آن اختصاص دهد و این پروژه تا پایان سال 93 به بهره برداری برسد.

بیرانوند اظهارکرد: کل بودجه تزریق شده دولت از مالیات به لرستان 190 میلیاردتومان بوده است که نشان از توان ضعیف اقتصادی کشور است که بودجه کمی  ازمالیات کشور را به لرستان اختصاص دادند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: این درحالی است که استان اصفهان سال قبل یک هزار میلیارد تومان از محل مالیات به خود استان را داشته که دولت دوباره آن را به این استان برگردانده است.

وی از صداوسیمای لرستان به خاطر پخش نکردن  تصویر و صدای نمایندگان مجلس در جلسه با دولت گلایه کرد و بیان کرد: خیلی متاسف هستیم که مرکز صدا وسیمای لرستان صدای نمایندگان مجلس را در جلسات استانی که با رئیس جمهور وهیت همراه راجع به مطالبات مردم برگزار شد به صورت زنده پخش نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha