رئیس مرکز مدیریت دانش یوروگاینوکولوژی(مجاری ادارار زنان) ایران گفت: بیش از 25 درصد از مردم کشور درجاتی از علایم ادراری تحتانی و بی اختیاری ادراری دارند اما بسیاری از آنان به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت دانش یوروگاینوکولوژی(مجاری ادارار زنان) ایران گفت: بیش از 25 درصد از مردم کشور درجاتی از علایم ادراری تحتانی و بی اختیاری ادراری دارند اما بسیاری از آنان به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

سکینه حاج ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله 23 تا 29 ماه ژوئن برابر با 2 تا 8 تیر ماه از طرف انجمن بین‌المللی کنترل دفع به عنوان هفته سلامت مثانه اعلام می‌شود و اکثر کشورهای دنیا برنامه‌های ویژه‌ای برای این هفته تدارک می‌بینند.

وی افزود: انجمن کنترل دفع ایران با همکاری واحد مدیریت دانش یوروگاینوکولوژی و انجمن اورولوژی ایران همسو با یک حرکت جهانی برنامه‌ای را برای این هفته تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: امسال هزاران نفر در سراسر جهان فرم‌های مربوط به برنامه روزانه فعالیت مثانه را تکمیل و به آدرس الکترونیکی مربوطه ارسال خواهند کرد تا کمیته علمی انجمن بر اساس اطلاعات بعمل آمده بتواند تعاریف جدید و استانداردی برای علایم ادراری طبیعی و غیرطبیعی و منطبق بر محل و شرایط زندگی استخراج کند.

حاج ابراهیمی تاکید کرد: عموم مردم می توانند جهت اجرای این حرکت بزرگ ملی و بین المللی با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://ykmu.tbzmed.ac.ir و تکمیل فرم های مربوطه این مرکز را همراهی کنند.

حاج ابراهیمی تاکید کرد: بیش از 25 درصد از مردم کشور از درجاتی از علایم ادراری تحتانی و بی اختیاری ادراری رنج می‌برند اما بسیاری از آنان به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت دانش یوروگاینوکولوژی ایران خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی است که مردم کشور جهت طرح مشکلات دستگاه ادراری خود به همکاران اورولوژیست مراجعه کنند و یا با آدرس uro.kmu@gmail.com مکاتبه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha