مرگ مغزی این كودك توسط پزشكی قانونی تایید شده و پدر و دوست او نیز دستگیر شده‌اند اما ما همچنان برای بررسی‌های بیشتر بر علت‌های جزیی‌تر و مهم‌تر تلاش می‌كنیم

سلامت نیوز: مرگ مغزی این كودك توسط پزشكی قانونی تایید شده و پدر و دوست او نیز دستگیر شده‌اند اما ما همچنان برای بررسی‌های بیشتر بر علت‌های جزیی‌تر و مهم‌تر تلاش می‌كنیم.

رسیدگی به پرونده پسر 5/2 ساله سیرجانی با دستگیری پدر او و همین‌طور مردی كه گفته می‌شود مهدی در آخرین لحظات نزد او بوده است وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد، نزدیك به یك ماه از مرگ این پسربچه سپری شده است و برای تعیین عامل اصلی كودك‌آزاری‌های منجر به مرگ باید منتظر این مرحله از تحقیقات جنایی بود.

دادستان چه گفت

دادستان سیرجان درباره آخرین خبر از پرونده این كودك آزاری گفت: مرگ مغزی این كودك توسط پزشكی قانونی تایید شده و پدر و دوست او نیز دستگیر شده‌اند اما ما همچنان برای بررسی‌های بیشتر بر علت‌های جزیی‌تر و مهم‌تر تلاش می‌كنیم تا عامل اصلی قربانی شدن كودك بی‌گناه را پیدا كنیم و نگذاریم حقی از او و كودكان دیگر كه ممكن است قربانی چنین فجایعی شوند، پایمال شود.

مهدی 5 /2 ساله چگونه قربانی شد

اوایل خردادماه تیم اورژانس بیمارستان غرضی سیرجان با تحویل كودكی مواجه شد كه نیاز به احیا داشت. اقدامات اولیه پزشكی نشان داد كه كودك دچار مرگ مغزی شده است. بررسی‌های اولیه توسط تیم پزشكی نشان از آن داشت كه 40 جای زخم، آثار سوختگی و كبودی روی بدن این پسر وجود دارد. روی بدن مهدی نشانه?‌هایی از گازگرفتگی از طرف فردی بود و این را می‌رساند كه این كودك قربانی یك كودك‌آزاری شده است. «مهدی» زمانی به بیمارستان منتقل شده كه توسط دوست پدر این بچه نگهداری می‌شده است.

به گفته آشنایان و اهالی محل، پدر مهدی چون اختلافات شدید خانوادگی داشت بنابراین فرزندش را به دوستش سپرده بود تا از او نگهداری كند و چنین بلایی را بر سرش آورده اما شنیده‌های دیگری حاكی از آن بود كه پدر مهدی اعتیاد دارد و در پی وضعیت نامناسب حاصل از اعتیاد چنین اتفاقی روی داده است.

مرگ مغزی و پایان برای مهدی كوچولو

این پرونده در حالی اینك در مرحله تحقیق قرار دارد كه تیم پزشكی معالج كودك مرگ مغزی «مهدی» را تایید كرده‌اند و یكشنبه 11 خرداد دستگاه‌ها از بدن این پسر جدا شد. حیات این كودك وابسته به دارو و تجهیزات بود اگر دستگاه‌های پزشكی از او جدا می‌شد و دارو نمی‌گرفت زنده نمی‌ماند و در نهایت مرگ مغزی «مهدی» تایید شد و دستگاه‌ها را از او جدا كردند و مهدی 5/2 ساله جانش را از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha