رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ۹۳ روز فصل بهار امسال در شهر تهران ۸۰ روز سالم ، ۷ روز ناسالم و شش روز پاک را تجربه کردیم.

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ۹۳ روز فصل بهار امسال در شهر تهران ۸۰ روز سالم ، ۷ روز ناسالم و شش روز پاک را تجربه کردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین،معصومه ابتکار که پس از شرکت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با محوریت آلودگی هوا و نقش بنزین در این آلودگی ها با خبرنگاران سخن می گفت ، در این باره گفت: البته این هفت روز ناسالم هم بیشتر مربوط به توفان تهران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت اراده بسیار جدی برای رفع آلودگی هوا دارد و برنامه ریزی های خوبی نیز صورت گرفته است ، گفت:به این که چه اتفاقاتی در گذشته در این باره افتاده است کاری نداریم اما میزان سالم بودن هوا در تهران موجب رضایت مردم شده است و مراجعات و تشکر مردم از دولت موید این موضوع است که هوا سالم تر و پاک تر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه براساس مصوبه دولت تا پایان آذر در هشت شهر آلوده کشور باید بنزین یورو چهار توزیع شود، ابراز امیدواری کرد: این مصوبه بموقع اجرا شود تا شاهد کاهش آلودگی این شهرها باشیم.

وی با تاکید بر پایش مرتب کیفیت بنزین و هوا، گفت: تمام اطلاعات ما مستند و دقیق است و هر مرجعی که بخواهد؛ مستندات را ارائه خواهیم کرد.البته در موضوع بنزین وزارت بهداشت باید بیش از ما در باره سلامتی مردم حساسیت داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از هر هشت مرگ و میر یک مورد مربوط به آلودگی هواست، گفت: از مجلس می خواهیم نظارت خود را در این مسئله استمرار بخشد.

ابتکار با قدردانی و تشکر از همکاری وزیر نفت در قطع کردن تولید بنزین پتروشیمی ها گفت: به آقای زنگنه گفتم اگر امروز تولید بنزین پتروشیمی ها را قطع کنید امکان این که چند بچه کمتر مبتلا به بیماری شوند وجود دارد که خوشبختانه وی نیز به طور جدی وارد شد و این موضوع همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha