رئیس انجمن مراقبتهای بیهوشی ایران گفت: متأسفانه داروهایی قاچاق نه تنها در شرایط غیر استاندارد بلکه از مسیرهای نادرستی وارد کشور می شوند كه به دلیل سود بالایی که دارد، سودجویان را وارد این عرصه کرده است.

سود داروهای قاچاق و تقلبی هم ردیف تجارت اسلحه است

سلامت نیوز: رئیس انجمن مراقبتهای بیهوشی ایران گفت: متأسفانه داروهایی قاچاق نه تنها در شرایط غیر استاندارد بلکه از مسیرهای نادرستی وارد کشور می شوند كه به دلیل سود بالایی که دارد، سودجویان را وارد این عرصه کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی امیرسواد کوهی در آستانه برگزاری همایش روز مبارزه باداروهای تقلبی وقاچاق بابیان این خبر اظهار داشت: به طور معمول داروهای قاچاق به دلیل قرار نداشتن در شرایط  مناسب، تاریخ گذشته و فاسد شده اند و در واقع بدون عملکرد دارویی بوده و تنها نام آن را یدک می کشند.

وی ریشه ورود یا خروج داروهای قاچاق را سودجویی برخی افراد دانست و افزود: دستگاههای مربوطه باید به طور کامل بر اینگونه مسائل نظارت داشته باشند. حال آنکه متأسفانه در برخی سیستمهای نظارتی آنطور که باید و شاید نظارت کاملی وجود ندارد.

سوادکوهی با بیان اینکه در تجارتهای غیرقانونی جهانی بعد از اسلحه، دارو در درجه بعد قرار دارد، خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر ایران به دلیل حذف سیستمهای نظارتی دقیق شاهد قاچاق داروهای خروجی یا ورودی هستیم.

رئیس انجمن مراقبتهای ویژه با اشاره به اینکه قاچاق دارو اقدامی غیر انسانی است، تاکید کرد: باید با این پدیده با تمام توان برخورد شود و این امر نیازمند یک بسیج عمومی و نظارت بیشتر مسئولین مربوطه و اطلاع رسانی گسترده رسانه هاست.

وی توصیه کرد: افراد در صورت خریداری داروهای غیر استاندارد و تقلبی باید خیلی سریع مسایل را به ارگانهای ذی ربط گزارش دهند تا به این ترتیب از افزایش و شیوع مصرف  وعوارض این داروها جلوگیری به عمل آید.

به گفته سوادکوهی، برای جلوگیری از این اقدام غیرانسانی  نیازمند نظارتهای دقیق تر در سیستمهای مرزی و گمرکی و همچنین همت مردم و توجه آنها به نحوه صحیح تهیه دارو آنهم از طریق داروخانه ها هستیم.

همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر 93 از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشور در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha