صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه و برنامه کاری سالانه مشترک امضا کردند.

سلامت نیوز: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه و برنامه کاری سالانه مشترک امضا کردند. دکتر هولکی اوز نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران و دکتر محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل این توافقنامه را به امضا رساندند.

به گزارش سلامت نیوز، به گفته دکتر هولکی اوز، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد این توافق نشان از آغاز یک همکاری پایدار بین صندوق جمعیت ملل متحد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به تقویت بیشتر ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه سالمندی جمعیت و مسائل مربوط به آن خواهد انجامید.

وی ابراز کرد: سالمندی جمعیت به عنوان یکی از مسائل کلیدی و نوظهور جمعیتی در سیاست‌های کلی جمعیت که توسط رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران به تازگی در 14 بن دابلاغ شده، مطرح شده و درخواست شده است که تمهیدات لازم برای برنامه‌ریزی در رابطه با این موضوع مهم جمعیتی صورت گیرد.

وی همچنین ذکر کرد: صندوق جمعیت ملل متحد از همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار خرسند است و مشتاقانه در انتظار گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

حسینی نیز گفت: برنامه کاری مشترک قدمی بسیار مهم در مسیر صحیح همکاری است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطمینان دارد این برنامه مشترک، شرایط مناسب و لازم را برای بهره‌مندی از تجربیات موفق و همکاری با دیگر کشورها را فراهم خواهد کرد.

وی به تدوین یک سیاست و برنامه جامع و اثربخش برای سالمندان کشور تاکید کرد.

این پروژه مشترک با هدف تدوین نقشه راه برای تهیه سند جامع ملی سالمندی در کشور ایران طرح‌ریزی شده است که با همکاری نزدیک با شورای ملی سالمندان و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور انجام خواهد شد. همچنین این پروژه در راستای برنامه پنجم توسعه و در چارچوب پنجمین برنامه کشوری صندوق جمعیت ملل متحد (95-1391) و سند چارچوب همکاری‌های توسعه سازمان ملل متحد و جمهوری اسلامی ایران (95-1391) عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha