دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد به تبیین جزئیات عملیات "اعمال جراحی نجات اندام" پرداخت و گفت: اعمال جراحی نجات اندام به معنای بازسازی نسج نرم و بازسازی كمبود استخوانی اندامهایی است كه در شرف قطع شدن و صدمه شدید هستند.

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد به تبیین جزئیات عملیات "اعمال جراحی نجات اندام" پرداخت و گفت: اعمال جراحی نجات اندام به معنای بازسازی نسج نرم و بازسازی كمبود استخوانی اندامهایی است كه در شرف قطع شدن و صدمه شدید هستند.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر فرشید باقری افزود: اندام‌هایی كه متحمل صدمات شدید شده‌اند از لحاظ استخوانی، عضلات و پوست نیازمند بازسازی برای حفظ اندام هستند.

وی با بیان اینكه حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از جمله عوامل بروز آسیب‌های شدید در اندام‌ها هستند، گفت: مكانیسم بازسازی نسج نرم بر اساس استفاده از بافت‌های سالم مجاور یا دورتر از نقطه آسیب دیده است و ارتباطی با سلول‌های بنیادی ندارد.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی شاخه مشهد افزود: در واقع در این عملیات نوعی پیوند از خود به خودی یا جایگزینی بافت از بخشی به بخش دیگر بدن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینكه این عملیات به صورت دومرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: این اعمال جراحی پیش از این نیز انجام می‌شده اند اما جدیدترین و سریعترین روش برای بازسازی بافت است و با انتقال فلپ عملیات به اتمام می رسد. عمل دیگری تحت عنوان میكروسرژی وجود دارد كه پیوند عضله همراه با عروق از نقاط دورتر است كه در یك جلسه و به صورت گروهی انجام می شود.

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: به علت اینكه پیوند از خود بدن انجام می‌شود معمولا شانس موفقیت پیوند بالاست، مگر آنكه بافت در محل جایگزین شده نكروز و لخته شود كه در این صورت بلافاصله بافت پیوند از بین می‌رود و معمولا در 15 تا 30 درصد موارد اتفاق می‌افتد، ولی به معنای ترمیم ناموفق است و نه رد پیوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha