چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11467

نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که افرادی که در هنگام تولد سنگین‌تر از حد معمول بوده‌اند 2 برابر بیشتر از افراد با وزن معمولی مستعد ابتلا به ورم مفاصل رماتیسمی هستند.

دکتر لیزا مندل از بیمارستان مخصوص عمل جراحی‌های ویژه در نیویورک و همکارانش خاطرنشان کردند که یافته‌های حاصل از چندین مطالعه کوچک ارتباط بین وزن بالا و ورم مفاصل رماتیسمی را تایید می‌کند.


برای بررسی بیشتر، گروه دکتر مندل اطلاعات بدست آمده از مطالعه سلامت پرستاران را که شامل 87 هزار نفر از زنان با سنین 30 تا 55 سال در زمان شروع مطالعه در سال 1976 می شد را مورد بررسی قرار دادند که 619 نفر از مردان از این افراد در آینده دچار ورم مفاصل رماتیسمی شدند.

در زنانی که با وزن بیش از 10 پوند متولد شده بودند احتمال ابتلا به ورم مفاصل رماتیسمی نسبت به زنانی که با وزن 7 تا 5/8 پوند بدنیا آمده بودند، برابر بود.


دکتر مندل و همکارانش می‌گویند: در صورتی که تغذیه جنین تاثیری برخطر ابتلای او به ورم مفاصل رماتیسمی در آینده داشته باشد، این امر می‌تواند یک عامل بالقوه برای اصلاح این خطر باشد.

آنها افزودند: یافته‌های ما شواهد دیگری را برای اثبات اهمیت آثار شرایط  جنین بر بیماری‌های دوره بزرگسالی او ارائه می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha